Glad måndag 6 januari – Trettondagen

Det började regna igår kväll och det är mulet och duggregn i dag också och vi har 5-6 grader varmt igen. Jag hade verkligen tur med min promenad igår!

På måndagarna tycker bloggvännen Carita att vi ska förgylla dagen med en bild och vem som vill kan vara med. Här kommer min måndagsbild:

Ha en fin Trettondedag jul!

Den här måndagen är den sista av julens alla helgdagar. I morgon startar oxveckorna och nu dröjer det länge innan vi får några extra helgdagar, närmare bestämt till den 10 april då det är långfredag.

I dag bjuder Eva på lunch, för nu är det Claudio som ska firas, visserligen fyller han inte förrän i morgon, men i dag är ju alla lediga.

Dagens ordspråk:
Banktillgodohavanden är som tandkräm, lätt att ta ut och svår att stoppa tillbaka.

16 reaktioner till “Glad måndag 6 januari – Trettondagen

  1. En vacker blomma att bli glad av! Perfekt att avsluta helgdagarna med ett födelsedagsfirande även om nu tjuvstartar lite.

    Kram och glad måndag!

  2. Ja och idag tar vi ner adventsstjärnan för nu har den visat vägen klart. Det var min svärmor noga med. Adventsstakarna kan stå kvar.
    Kram Ann-Marie o Baxter

    1. Och jag som lurade i min svärmor att ta ner adventsstjärnan redan till jul, för så hade jag fått lära mig. Så olika traditioner vi har.
      Kram och ha det gott!

  3. Ja, nu är glada julen slut, slut, slut och någon julgran har vi inte, som ska bäras ut, men alla ljusstakar och övrigt julpynt ska bort nu!
    Min syster fyller år idag, men hon fyller 75 och firar på spa med sambon och sönerna. Det blir väl ett litet kalas när hon kommer hem…
    Ha en fortsatt bra dag, grått här idag!
    Kramar!

    1. Den här veckan plockar jag bort lite då och då och det enda som blir kvar är utebelysningen som får hänga med januari månad ut.
      Kram

  4. Så skönt att alla helger är slut. Även om det är grått och mulet känns det som ljuset börjar återvända.
    Ordspråket gillar jag
    Ha en bra dag.

  5. Ler åt dagens ordspråk. Sant och roligt! Fina julblommor har du kvar… ”Mina börjar sjunga på sista versen!” Så trevligt att avsluta helgen med födelsedagsfirande!
    Här är vädret, grått och disigt… men ändå aningen ljusare! 🙂
    Kramar, Gunilla

Kommentarer är stängda.