Otäcka rubriker

Det är ganska varmt, men blåsigt och några lätta molnslöjor den här torsdagsförmiddagen. Det börjar dofta pannkakor, för i ugnen står en fläskpannkaka och gottar till sig. Jag tänkte äta lite tidigt lunch för i eftermiddag ska jag iväg på ett studiebesök med SPF. Vi ska åka till Norrbys Museigård i Väte och där blir vi guidade och får kaffe.

Igår fick jag se några ganska otäcka nyhetsrubriker från helagotland. se i högerlisten här på min blogg. På en rad stod det: ÖB Bydén : Putin har båda ögonen på Gotland och några rader längre ner: Gotlands kyrkor har planer för massgravar om kriget kommer.

Är det verkligen så illa? Eller blev det bara en väldigt olycklig kombination?

Min hakuro nishiki överlevde min beskärning i år också

Trevlig torsdag!

18 reaktioner till “Otäcka rubriker

  1. Usch, det var verkligen skrämmande rubriker! Så illa kan det väl inte vara? Putin och massgravar – tanken svindlar! Nej, nej!!!
    Här regnar det faktiskt idag, mycket välkommet.
    Om en stund ska dotter Fia och jag åka till Trelleborg och hälsa på Kenneth. Det är inte alls bra med honom, antibiotikan biter inte på hans infektion och han har vansinnigt ont ryggen. Jag kan bara hoppas att de snart hittar en mera precis antibiotika…
    Det är en nervös tid, men ja har ju mina döttrar, som ställer upp allt vad de kan!
    Ha det så trevligt på studiebesöket!
    Kram, Monica

    1. Så tråkigt att Kenneth är så dålig och har så ont. Man tycker att han borde få en effektiv smärtlindring. Det är skönt att du har bra stöd av era döttrar. Kram

  2. Det lät verkligen illavarslande men så får det verkligen inte bli bestämmer vi.
    Så fint ditt träd är och det såg ut att klara sig alldeles utmärkt efter beskärningen.
    Hoppas det blir ett intressant och bra studiebesök!

    Kram

  3. Uschliga rubriker men jag blundar och hoppas att det bara är skrämskott. Kan väl aldrig bli så?? Men men.

    Jag gläds dock av värmen och blomstren. Ha en fin resten-av-dagen! Kram!

  4. Ditt träd är verkligen så fint! Tyvärr lever vi i väldigt oroliga tider, som vi inte kunde föreställa oss alldeles nyss, och det är nog bättre att vara beredd.

    1. Tack Ylva!
      Visst känns det oroligt då och då och vad Putin kan hitta på vet man aldrig. Vi kanske blie ett nytt Ukraina.

  5. Vår president, som drömde om att bli ishockeyproffs som ung och som har en ishockeytalangscout till far kommenterade: ”Lugna puckar!” Det hade kommit fram ett dokument om nån sorts gränsjustering i Finska Viken från Rysslands sida, likaså vid Kaliningrad. Sen drogs dokumentet bort. Finlands statsledning satt i möten igår, minsann. Många självutnämnda experter uttalade sig. Ingen vet vad denna ”justering” handlar om, det kan handla om mycket små saker, en hybridattack eller något annat. Idag har det inte kommit många kommentarer. Grannen är oberäknelig, bäst att bara ta ”lugna puckar”…

  6. Ja usch och fy, det var skrämmande rubriker!

    Hoppas du fick en trevlig utflykt till Väte.

    Önskar dig en trevlig kväll, kram!

  7. Visst är det otäckt!
    Jag är så stressad av krigshotet, världsläget och regeringens inkompetens så jag har fått högt blodtryck. Min ”stresskollaps” förra måndagen var också med största sannolikhet orsakad av detta.

    Kram

Lämna en kommentar