Onsdagslista 2024-05-22

Det passar ganska bra med en onsdagslista i dag, för det är en månad sedan den förra. Det är Kraka som inspirerar mig till det här.

När gick jag upp? 7:25

Samtalsämne/tankar vid frukosten? Bläddrade i GA och satt och funderade på vad jag skulle göra i dag. Plocka liljekonvaljer kanske? Jag såg en granne som kom med en bukett i handen härom dagen och då insåg jag att det är dags för dem

Vad serverades? Morgonpiller och ett glas vatten, ett glas apelsinjuice, en knäckemacka och en kopp kaffe.

Vad gjorde jag sedan?

  • löste Sudoku och Lyckokvadraten i GA.
  • Tömde diskmaskinen.
  • Badrumsbestyr och påklädning.
  • Bäddade sängen.
  • Vattnade blommor både ute och inne.
  • Bestämde mig för en biltur till Vallhagar för att se om det finns några liljekonvaljer där nu.
  • Pratade med ett par grannar på vägen till garaget.
  • Fick damma av bilen, som var alldeles gul av pollen, trots att den stått inne i garaget.
  • Hittade ett par bra konvaljeställen och plockade två buketter.
  • Körde till kyrkogården och satte en bukett på Åkes o svärmors grav. De får samsas om den på söndag när det är Mors dag.
  • Kom hem och delade upp den andra buketten i två och gick in med den ena till en granne.
  • Började på den här listan.
  • Åt lunch: Rester av gårdagens Chicken Panang.
  • En stunds lunchvila i solstolen.
  • Löste Kryptolången i GA.
  • Försökte sitta ute på framsidan, men där blåste det för kallt.
  • Bloggvandring
  • Kokade kaffe och knäppte på tv:n
  • Avslutar dagens lista 15:20, för nu händer det inte så mycket mer i dag.

Vad var det för väder? Sol, 19º, ganska blåsigt, men ändå varmt och skönt.

Vad blir det till kvällsmat? En avokado med skagenröra.

Köpte jag något? Nej ingenting.

Struntade jag i något som jag hade tänkt göra? Nej.

Vad tänker jag när jag läser mina svar? Ännu en ganska behaglig onsdag i den sköna månaden maj.

Ha en fin fortsättning på onsdagen!

13 reaktioner till “Onsdagslista 2024-05-22

  1. Det var mycket du hann med i dag. Även här blommar liljekonvaljerna men jag har inte nänts att plocka några än. Får se om det blir några i kväll… Din bukett är jättevacker och står så fint i vasen.

    Ha en fortsatt fin onsdag!

    Kram

  2. Så mycket skulle jag aldrig hinna med på en dag, tror jag iallafall, ska ta och kolla det nån dag faktiskt, bra lista där, bra jobbat. 🙂

    Ha nu en fin kväll.

  3. Så fint med liljekonvaljerna! Jag tror att jag ska gå ut och plocka en bukett och ta in, jag har massor i stenpartiet under björkarna. De luktar ju så gott, när man får in dem!

    Solig men blåsig dag här också med drygt 25°. Lite väl varmt för mig.

    Ha en skön onsdagskväll, kram, Monica

  4. Vackert med liljekonvaljer, lite inspirerande, kanske i morgon? Det är verkligen härligt med doften!

  5. Full fart!

    Liljekonvaljer luktar gott, här har de inte kommit blommor bara gröna blad. Så gott med skagenröra och avocado.

    Kram

Lämna en kommentar