Torsdagens studiebesök

Det blev en trevlig eftermiddag igår, men det var lite oroligt i luften, för när jag gick ut till garaget kom det några stänk regn och på vägen till Väte hade det regnat ordentligt på sina ställen, för det var vattenpussar i vägen. Fast när vi kom fram, sken solen och det var riktigt skönt väder och på Norrbys blåste det inte ens.

En guide tog emot oss och vi fick en rundvandring i det pampiga huset, byggt 1936 och sedan blev det kaffe i trädgården. Jag tog några bilder under rundvandringen och HÄR finns mer information om Norrbys Museigård, om någon skulle vara nyfiken på stället.

Jag vet inte riktigt hur dags vi kom hem, men vaktmästaren klippte alla de allmänna gräsytorna på förmiddagen och jag kände att jag inte ville vara sämre, så jag hämtade gräsklipparen och jämnade till mina gräsplättar också och sen drog jag fram vattenslangen och vattnade rabatterna lite.

När jag skulle gå och lägga mig fick jag se att det var blött ute, men i dag var det inga mätbara mängder ens i regnmätarna, så det var nog bra att jag vattnade.

I dag är det fredag, ett referat från gårdagens begivenhet är skickat för attest och när jag har uppdaterat det här inlägget, ska dammsugaren få jobba ett tag.

Trevlig fredag!

12 reaktioner till “Torsdagens studiebesök

  1. Vilken trevlig dag du fick igen och ”gänget” ser så glada och vänliga ut! Så kul att få se ett hus, som är bevarat precis, som om ägarna just gått ut ett ärende bara! Med bäddade sängar och fruktkonserver på hyllorna!
    Hoppas att du får en fin fredag och förhoppningsvis lite regn till kvällen!
    Kram, Monica

  2. Min dammsugare får vila idag, för den var igång igår. Men när jag öppnade terrassdörren, så var utemöblerna gulprickiga av gårdagens regn med pollen. Har man inte jobb, så får man. Idag är här lite mulet, men jag hoppas att det spricker upp. På agendan står tvättning av terrass-staketet, på de sidorna som behövs. Ha en fin helg!

  3. Vilken trevlig utflykt och ni hade ju tur med vädret också. Strongt av dej att klippa när du kom hem, jag brukar inte ha energi till sånt om jag varit borta flera timmar. Jag visste att det skulle bli regn så jag vattnade bara en del av det nya, jag vet inte hur mycket regn det kom men det började redan i går kväll, och det var blött i gräset i morse. Det kanske är dags att skaffa en ny regnmätare.

    Önskar dej en fin Fredag, Kram

  4. Vilken bra och trevlig dag det blev. Jag tycker det är väldigt intressant att besöka äldre bostäder. Spelbordet i salen känns väldigt bekant och ett nästan likadant finns här hemma.

    Önskar en god fredag nu!

    Kram

  5. Så rolig utflykt! Och så fina äppelblommor du har i headern, det är så vackert. Här trodde jag att det skulle bli någon regnskur i natt, men inte då, det har varit mulet hela dagen men inget regn ändå. I måndags regnade det kraftigt när jag handlade, men fem km bort hade det inte kommit något alls.

Lämna en kommentar