Snön försvinner

Mulet är det den här lördagsförmiddagen, men vi har +5º och snön och isen försvinner så fort att man nästan kan se det med blotta ögat. I morse hade t o m de större snöhögarna minskat betydligt och vägen utanför mitt köksfönster, som var täckt av is igår kväll, var alldeles bar. Någon hade en teori, inte bara om en grön jul, utan även om att vi nu kan säga farväl till vinterns snö för gott. Och inte mig emot!

Fortsätter det så här blir det nog riktigt drägligt om några dagar och det passar bra, för jag behöver ta en vända till Visby nästa vecka. Jag ligger oroväckande dåligt till på julklappsfronten. Jag påstår mig vara en tidspessimist, men när det gäller julklappsinköp stämmer det inte, för där är jag alltid sen.  

WP undrar:

Jag tycker att man lär sig nya saker hela tiden, dels kommer det nyheter när det gäller it som man behöver sätta sig in i för att försöka hänga med och dels finns det väldigt många duktiga bloggare som delar med sig av sina kunskaper och färdigheter. Bland annat har Pantertanten en helt fantastisk julkalender i år också, där man hela tiden för lära sig en massa intressanta saker. I dag handlade det om ”Towerns sex korpar”, något jag inte kan påminna mig om att jag har hört talas om tidigare.

Trevlig lördag!

20 reaktioner till “Snön försvinner

  1. Så skönt om halkan försvinner. Här har vi barmark och det känns befriande när man är ute på långpromenad.
    Vi är ovanligt sena med klapparna i år men det ska väl ordna sig.
    Visst lär man så länge man lever!

    Kram och god lördag!

  2. Här är det sol idag och det mesta har smält bort, men det ligger små förrädiska isfläckar på sina ställen.
    Hoppas du kommer iväg att ordna dina julklappar, vi slutat med sånt för många år sedan, det blir en peng till barnbarnen och en klapp till mej själv, men om den blir klar till jul är osäkert.
    Så intressant att läsa om korparna, de har jag aldrig hör talas om, trots att mor inte bara var lärare i skolan utan även hemma.
    Önskar dej en fin lördag,
    kram

  3. Här har snön varit borta länge nu och det är bara grått ute. Inte för att jag är så förtjust i snö, men den lyser onekligen upp!
    I år blir det inga julklappar här, vi firar en lugn jul här hemma, maken och jag. Det hade vi ju bestämt innan covid, men nu passar det ju precis.
    Lära vill man fortsätta att göra hela livet, tycker jag!
    Ha en fin lördag, kram, Monica

    1. Visst vill man försöka lära sig saker och ting och fortsätta utvecklas även om man börjar bli till åren. Fortsätt krya på er! Kram

  4. Tack, Ingrid! Så kul att du gillar min kalender. Det sägs att vi ska få en del snö på torsdag, men det vete fåglarna om man kan lita på det. Annars tycker jag det hade varit mysigt över juldagarna. Det blir en helt annan julstämning då.

    1. Jag kan hålla med dig om att det är mysigt med en vit jul, men samtidigt är jag väldigt glad så länge det är barmark.
      Kram

  5. Man måste försöka hänga med även om det ibland känns jobbigt. Nu är det mesta av snön borta och det är blött och slaskigt. Tyckte det var bättre med den lilla snön och minusgraderna för då var det ljust och rent. De har varit duktiga med plogning och halkbekämpning.
    Kramar från oss

    1. Här har man definitivt misslyckats med snö- och halkbekämpning och insändarna i tidningarna vittnar om hur besvärligt det är på sina ställen. Skönt för er att det fungerat bättre. Kram

  6. Den där halkan kan man ju vara utan, så lätt att halka och hamna på sjukhus ju och det är ju inget man vill vara med om.

    Alla julklappar avklarade här, min fru är snabb med beställningarna på internet, undertecknad har en diger uppgift med att hämta allt som inte föll in under hemleverans.
    Bra med motion iallafall. 😉

    Jo, det gäller ju att hänga med i utvecklingen men ibland tycker jag nog att det går lite väl fort.

    Ha en fin afton nu Ingrid.

  7. Toppen det här med att du vill lära dig nytt hela tiden 💪
    Det kräver engagemang och livslust!
    Här även plusgrader och regn ett par dagar men vi har så mycket snö och alltid minusgrader om nätterna så den smälter nog bort först i februari eller mars, tidigast.
    Fin header har du nu också här på bloggen!

    1. Jag var just och kollade utetemperaturen och nu kl 22.30 har vi +7,6º.
      Headern är ett foto av Österport i Visby i adventstid.

  8. Vad är det som händer Jag kommer inte in på din blogg. Inte har du väl slutat blogga? Vad är fel?

Kommentarer är stängda.