Favorit i repris

Det är bara en 16-17 grader varmt i dag och många moln som skymmer solen, så jag passade på att ta mig en promenad på förmiddagen. Som vanligt surrade det i benen och fötterna till att börja med, men efter någon km kändes allt helt ok igen och det gick lätt att gå.

Det här är min vanliga Klinterunda som jag går både en och två gånger i veckan. Den är på 2,8 km och på rundan finns det alltid något trevligt att titta på och jag möter ofta någon bekant också, fast så var det inte i dag.

Nu är det dags att laga lite söndagslunch och i dag ska jag göra en carbonara, för jag har ett halvt paket bacon som behöver ätas upp. Sen är det Amy Diamond som sommarpratar och visst ska även hon få en chans.

Ha en skön söndag!

13 reaktioner till “Favorit i repris

  1. Så skönt med en promenad och att ha en bra runda att gå. Här har vi några som vi väljer mellan när vi är ute med hundarna. I skrivande stund ösregnar det dock så det lär bli en kortare variant i dag om det inte blir uppehåll.

    Önskar en fortsatt fin söndag!

    1. Regn behövs, men det är klart att det inte är så trevligt att gå ut med hundarna då. Hoppas att det klarnar upp. Kram

  2. Har samma väder här och det är skönt efter några dagar med 33 grader. Nu blev jag sugen på carbonara för det var längesen. Idag blir det kyckling klubba.
    Kramar från oss

    1. Kycklingklubba är gott det också. När jag vill göra det enkelt för mig köper jag en färdiggrilad och så potatissallad till. Kramar till er!

  3. Det låter som en lagom lång runda, ungefär som den jag ofta tar genom strandskogen och så längs stranden hem. Ska försöka få med mig K på en kortare tur på vägen idag…
    Carbonara låter jättegott, det var länge sedan jag gjorde det!
    ha en fortsatt skön söndag, kram, Monica

  4. Fint med en runda. Det var ett tag sen eftersom jag varit sjuk och om jag föresatt mig något så har jag somnat i stället. Men i morgon, får det vara slut på lättjan.
    Dina bilder piggade upp!
    Kram

  5. Nyttigt och bra med promenader och har man sådana vyer som dig på din väl så blir det knappast bättre än så.

    Ha det fint Ingrid. 🙂

  6. Jag är imponerad av dina rundor. Vår runda i skogen är bara 1 km, men ganska lagom för både Berra och mig.
    Jag borde gå längre, men har börjat få så ont i ben och fötter.
    Kram/Kicki

Kommentarer är stängda.