Fullkomligt onödigt….

…..är temat för dagen i Orsakullans bloggutmaning i augusti. Orsakullan har alltså en utmaning att ta sig an varje dag i månaden. Klickar du på länken hittar du listan.

Jag var med i den här utmaningen för länge sedan, men kroknade som vanligt till slut. Jag har dåligt tålamod med bloggutmaningarna, men nu tänkte jag att jag skulle göra ett försök. Vad har jag för fullkomligt onödigt att berätta om? Det tål att fundera över en stund…….

Efter en titt bland gamla foton, för att få inspiration, hittade jag det här:

Någon har lagt ner ett fullkomligt onödigt arbete vid Muldestranden. Man skulle kunna tro att det är någon som inspirerats av Mästarnas Mästare, där bygge av stentorn ofta ingick som ett moment i tävlingen, men det programmet började först 2009 och det här fotot tog jag 2003. Det är inte bara ett onödigt arbete, jag har för mig att man inte ens får lov att göra så här. Rätta mig om jag har fel!

Trevlig lördag!

14 reaktioner till “Fullkomligt onödigt….

  1. Jag tror det är så att man inte får bygga torn inom områden som är naturreservat men jag kan ha fel här…

    Önskar en fortsatt fin lördag!

    Kram

  2. För många år sedan var jag med yngsta barnbarnen där som roade sig med att bygga ett sådant här torn. De hade väldigt roligt men kom förstås inte så långt. Säkert några barn som lekt. Förstår faktiskt inte varför någon bryr sig – det finns ju tusentals stenar kvar…
    Kram från Ingrid

    1. Man säger att staplandet av alla de där stenarna gör att miljön förändras och i vissa fall inte går att återställa igen.
      Kram

  3. Tidigare i sommar var jag vid Ölands norra udde och där fanns det en skylt att man inte fick bygga, men det hade ju inte hindrat folk!

Kommentarer är stängda.