Trevlig söndag / Semester

Igår hade jag verkligen en trevlig söndag. På eftermiddagen var Eva och jag i Visby på Länsteatern och såg deras föreställning ”Måne över Rosendahl”, som jag tyckte mycket om och när föreställningen var slut körde vi till Krister och Thomas och fick eftermiddagskaffe där. Eva körde så det slapp jag, men vi tog Golfen, för den behöver lite motion ibland.

När jag kom hem åt jag middag, en matlåda med en härlig lammstek som Eva haft med sig och sedan var det kväll och dags för finalen i Mästarnas Mästare och sedan Barnmorskan i East End och efter det var det dags för sängen.

Nu tänker jag ta lite bloggsemester och sluta med dagliga inlägg ett tag. Jag ska göra som jag gjort några gånger förut, helt enkelt skriva en veckodagbok, som jag publicerar när veckan är slut. Så får det bli tills blogglusten återkommer, för just nu känns det ganska tomt i skallen.

Händer det något speciellt, som jag absolut måste dela med mig av kanske det blir ett vanligt inlägg också, annars är det dagboksanteckningar som gäller ett tag framöver.

Dagens ordspråk:
Man måste vara om sig och kring sig om man ska få något i sig och på sig.

Glad måndag!

21 reaktioner till “Trevlig söndag / Semester

  1. Vilken trevlig söndag du haft. Det är många som har tagit paus så tycker du gör rätt. Jag har tappat intresset så det blir väldigt sällan.
    Kramar från oss

  2. Aha, det är så det är! Bloggtorka. Jag saknade ditt inlägg igår redan, så det blir tomt utan dina dagliga inlägg. Men det är klart att man ska göra som det känns! Jag skriver ju bara då och då själv.
    Hoppas att din bloggtorka snart går över och tills dess gläder jag mig åt din veckodagbok!
    Kram, Monica

  3. Då önskar jag sig en riktigt trevlig semester !😍😎😍

  4. Vilken bra och trevlig söndag det blev. God mat fick du också.
    Vill man ha en liten bloggpaus eller lite vila från bloggen så är det smart att göra som du gör.
    Jag chansar dock och slänger ur mig en fråga till dig. Vet du något om campingplatserna på Gotland, det vill säga om den ena är bättre än den andra. Även om man inte campar själv kan man ha hört ett och annat.

    Kram och god måndag!

    1. Campingarna på Gotland har jag ingen koll på, men hör jag något ska jag givetvis rapportera. Kram

      1. Skulle du höra något så får du gärna rapportera. Det var en chansning i alla fall.

        God kväll!

  5. Det lät som du fick en härlig söndag kryddat med lite av varje. Snällt av dig att ta ut Golfen på lite motion också. Många tror kanske tvärtom men såhär lite bensin som gått åt på dessa snart fyra år har vi aldrig upplevt under samma tidsperioder tidigare. Kortare avstånd och den står stilla de flesta ”luriga” vinterdagarna.
    Vann rätt i trion enligt dig? Vi älskar programmet men har även gemensam kritik att dela ut. Sudda ut könsskillnaderna i vikt och sträcklängd. I denna säsong blev det på gränsen till löjligt. Världens starkaste kvinna (visserligen i en låg viktklass) bär betydligt mindre än männen. Visserligen var Emma framförallt en höjdhoppare. Men även en mycket duktig löpare jämfört med andra idrottspersoner. Hon skulle enligt mig slå männen även om de sprang lika långt. Ska hon då springa kortare…
    Jag som alltid tyckt illa om fuskare har inte glömt när Frida Hansdotter ledde stort i finalen men inte vann. Det var 2-3 ggr, som vi såg att utmanaren gjorde ”övertramp” och borde fått börja om. Då hade det blivit en annan vinnare. För att minska risken att någon är för överlägsen i finalen hade det varit smartare till att åtminstone öka antalet till medaljchans. D.v.s. tre deltagare.
    Jag önskar dig en skön bloggvila. Sköt om dig.
    Kram från norr
    Ps. Själv är det nu som det äntligen blir ett dukat smörgåsbord för gotlanduppochner.
    Som jag har längtat. Nu gäller det bara att hålla sig skapligt frisk

    1. Jag tycker att det var roligt att Sofia vann, men visst kan jag hålla med er om att alla borde tävla på samma villkor. Det är inte lätt det där med rättvisa.
      Jag hoppas verkligen att du håller dig frisk Bosse! Kram

  6. En härlig söndag! Visst var det kul att Sofia vann – heja, heja!
    Här blir det inte många inlägg numer … man måste ha lust att blogga och just nu saknas den.
    Ha en fin vecka!
    Kram

    1. Det var jätteroligt att Sofia vann!
      Man ska absolut känna lust att blogga, annars kan det vara detsamma. Kram

  7. Vilken trevlig söndag!
    Jag bloggar inte heller dagligen, men att hålla upp veckovis…..
    Jag får väl kika in och se om det händer nåt extra som får dig att skriva även mitt i veckan.
    Kram/Kicki

  8. Har inte tittat en enda gång på varken Mästare… eller Barnmorskan… så det känns skönt att inte behöv ha någon åsikt. Däremot har jag sett nått program som också handlar om att vara ”bäst” och som tydligen är från Gotland. Fast jag har nog bara sett det 2-3 gånger högst, så det är likadant där. Kan inte ha nån åsikt….. Vilket är lite ovanligt för mig, eftersom jag brukar ha åsikter om det mesta. Vare sig jag kan eller vet nåt om det! *fniss*
    KRAM/Susie

    1. Bäst i test med Babben Larsson är otroligt populärt, men det ser jag inte. Jag tycker att det är sällsynt larvigt.
      Kram

  9. Vi finns här och väntar! Ibland falnar blogglusten hos oss alla, sedan återkommer den igen. En veckodagbok är inte illa alls att publicera.
    Kram!

Kommentarer är stängda.