Hittaut

Det är en solig och fin tisdag, men ganska blåsigt som vanligt. När jag morgonpysslat färdigt kände jag för att ta en promenad och bestämde mig för att göra ett försök och se om jag kunde hitta checkpoint nr 131, som ligger lite isolerat för sig självt i norra delen av kartan över Klintehamn.

När jag kommit ut på Djurgårdslundsvägen svängde jag in på Granstigen och gick genom de fina villakvarteren där. Jag hade räknat ut hur jag skulle kunna ta mig fram till nr 131, men slarvade och missade platsen där stigen jag skulle ta började, så det blev en extra omväg, men sen var det inga problem alls att hitta den. Det var en helt fantastisk stig att gå på, bred och fin och täckt av den mjukaste mossa. Den stigen ska jag nog utforska lite närmare.

Under min extrarunda passerade jag gamla välkända trakter. Mamma bodde här rätt många år och jag hyrde ett rum i samma hus under de år jag gick på Klinte Yrkesskola (kontorskurs) och då jag jobbade i Pressbyrån.

Jag kom hem några minuter över tolv och då hade jag gått 5 km och tagit drygt 8000 steg. Nu har jag ätit lunch och när det här inlägget är uppdaterat ska jag fortsätta läsa bok nr 2 i Håkan Östlundhs profettrilogi, Den falska profeten. Jag började på den igår och den är riktigt bra. Hoppas att det går att sitta ute i dag. Igår gick det inte för det blåste alldeles för kallt.

Dagens ordspråk:
Det är lätt att börja ett krig, men svårt att sluta det.

Trevlig tisdag!

13 reaktioner till “Hittaut

  1. Wow! Det var ingen liten promenad du tog idag! Och lyckades dessutom med ditt uppdrag! Så vackert den checkpointen stod!
    Nu kan du verkligen känna dig nöjd, när du sätter dig ute med din bok!
    Ha det gott, kram, Monica

    1. Det är lite roligt när man får hitta nya ställen i närområdet. Det blev en skön stund med boken. Kram

  2. Vacker natur har du verkligen. Blåser gör det i Uppsala också idag.
    Hoppas du hittar lite lä för din läsning.
    Kram

    1. Jag har suttit ute ett tag och det var rätt skönt, men nu är det för kallt, så jag har gått in igen. Kram

  3. Det var en rejäl promenad det blev för din del i dag. Även här är vädret fantastiskt så man får helt enkelt passa på.
    En sådan trädkoja vore nog drömmen för många.

    Kram och god kväll!

  4. Jag önskar bara att orienteringsförbunden här i Finland skulle importera idén med Hittaut! Det blir inga steg för mig numera, jag tar mig krypande fram. I rabatterna. Måste gå in och hämta värme emellanåt. Sen kommer värmen med besked, och då exploderar allt… Odlarens dilemma. Ha det gott!

    1. Hittaut är trevligt, man får ett mål med sina motionspromenader. Ha det så gott Märtha och vi får hoppas att värme kommer lite efterhand så vi och naturen vänjer sig.

  5. Så vackert det var på promenaden! Och visst lockade den där trädkojan!

  6. En vacker promenad och trevlif med Hittaut. Idag har vi haft vindstilla och sol så det har varit trädgården.
    Kramar från oss

  7. Tyvärr är ordspråket sant …
    En fin promenad fick du – och visst är det inspirerande med Hittaut 🙂
    Jag har hittat några checkpoints i Finspångs centrum, men så fort min tå och mitt knä blir bra ska jag ta upp jakten på dem i ”min” skog 🙂
    Kram

    1. Vist är det trevligt med hittaut, speciellt när man är ute på egen hand. Det är kul att ha ett mål med motionen. Kram

Kommentarer är stängda.