I dag flaggar jag för det tredje decemberbarnet

Nu är det dags för Krister att fylla år. Krister, som hade oturen att bli född dagarna före jul, trots att barnmorskan trodde att han skulle komma redan till Lucia. Vi fick tillbringa hela julen på BB, men med tanke på att vi hade passerat vintersolståndet, brukar Krister påstå att det är han som kommer med ljuset!

Grattis Krister!

Dan före, dan före dopparedan tar jag mig friheten att ta jullov ett par dagar och jag önskar alla som tittar in här någon gång då och då en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År!

Själv firar jag julafton med barn och barnbarn på Stenstugu (förutom två som firar jul på annan ort) och Eva står för arrangemanget, men vi hjälps åt och bidrar till julaftonens förtäring på olika sätt. På Juldagen ses vi här hos mig för den traditionella juldagslunchen: Inkokt lax och Ris á la Malta.

Det finns utmärkta förutsättningar för en vit jul, för så här ser det ut den här onsdagsmorgonen. Vi har sol, vindstilla och -8º

Nu är det dags att gå ut och skotta bort snön från uppfarten. Vaktmästaren har redan varit här och plogat våra vägar.

37 reaktioner till “I dag flaggar jag för det tredje decemberbarnet

  1. God Jul och Gott Nytt År till dig också från ett Dalarna där det just nu faller julesnö. Och just igår klockan 16.59 vände det – nu går vi mot ljusare tider!

  2. God Jul Ingrid! Ni har mera snö än vi! Jag sopade trappan igår, men idag behövs det inte. Tids nog kommer det, temperaturen var för en stund sen -11,1, nu är den -10,7… Skall kolla väderkartorna. Vi har haft ordentliga förkylningar, varför jul stavas v-i-l-a hos oss!

    1. Här var det riktigt kallt i morse.-9 är vi inte vana vid. Jag hoppas att ni kryar på er och önskar en riktigt God Jul!

  3. Grattis till Krister.
    Jag har en bror som är född på juldagen, också lite speciellt, julklappar och present dagen efter.
    Så fint du har det med julsnö. Här har vi ingen snö, kanske kommer till julaftonen.
    Tack och jag önskar dig detsamma. En riktigt fin GOD JUL och ett GOTT NYTT ÅR.
    Tack också för julhälsningen per post, det gladde mig.
    Kram!

  4. Grattis till sonen i dag! Det låter som ypperliga planer för era juldagar tycker jag. Skönt i alla fall att sonen inte föddes på julafton även om det självklart gått det med.

    Kram och god onsdag!

  5. God Jul och Gott Nytt År önskar Britt-Marie i Mariestad.🎅🎄
    Jag skriver inte så ofta på min blogg utan det blir mest på Instagram.

  6. Grattis till din son Christer, som kom med ljuset! Det är vi så tacksamma för!
    Fast idag har vi inget ljus här, det är jämngrått, 3,5 plusgrader och regnar. Så någon vit jul blir det nog inte här!
    Önskar dig en riktigt GOD JUL och GOTT NYTT ÅR, och tack för alla trevliga inlägg och kommentarer under 2021!
    Julkram, Monica

  7. En riktigt God Jul och Ett Gott Nytt År till dig också. Ha riktigt trevliga helgdagar med familjen.

  8. Grattis till sonen och dig denna dag! Nu önskar jag dig en riktigt god Jul med dina nära och kära, och vi hoppas på ett gott nytt år! Kram

  9. Önskar Dig & dina nära och kära en jättefin och mysig God Jul 🤗🎅🎄
    Mvh Ullis

  10. Den där gravade siken hade man ju gärna testat! Har aldrig ätit det, men å andra sidan har jag alltid inlagd böckling (olja, vinäger, lök och massor med dill) och det är det inte heller många som ätit. *fniss*
    KRAM och GOD FORTSÄTTNING/Susie

Kommentarer är stängda.