Glad måndag 30 augusti

Bloggvännen Carita tycker ju att vi ska pigga upp oss med en glad måndagsbild och vad kan passa bättre med ett foto av den vackra måndagssolen. Äntligen, efter en rad sällsynt gråa och tråkiga dagar visar den sig igen.

Den finns minsann fortfarande även om man trodde att de gömt sig för gott.

Det är förunderligt att det kan bli så mycket skräp efter ett enpersonshushåll, men i dag har jag röjt både här och där och började förmiddagen med att samla ihop sådant som inte går att lägga i soprummet här på Odvalds: batterier, sprayburkar, färgpatroner och elektronik till exempel och sedan åkte jag till återvinningen med det.

När ändå bilen gick tog jag en sväng upp till Stenstugu och pratade med Eva en stund. I dag hade hon ingen prinsesstårta att bjuda på med helt utan blev jag inte…

…jag fick en påse med tomater och sockerplommon med mig hem.

Jag kom hem lagom till lunch, som i dag bestod av kycklinglevergryta, och efter den har jag varit ute och klippt gräset och sopat av på terrassen. Det känns mycket bra att ha det gjort! Sen hade jag ju tänkt mig lön för mödan i form av få slå mig ner i soffan och avnjuta ett nytt trevligt avsnitt av McLeod´s döttrar, men jag blev snuvad på den konfekten, för i dag har de valt att visa Paralympics i stället. Vi som inte gillar sport är verkligen diskriminerade 😡

Dagens ordspråk:
Där gärdsgår’n är lägst kliver alla över.

Glad måndag!

21 reaktioner till “Glad måndag 30 augusti

  1. Jag tänkte sett ett lättsamt program som jag slötittar på under eftermiddagen men då var det rullskidor i stället. Då muttrade jag en smula faktiskt. Tomater och plommon var inte illa men prinsesstårta slår det inte 😉

    Kram och glad måndag!

  2. Solsken här också … härligt med hemodlade tomater och nyplockade plommon!
    Jag ska på födelsedagskalas och grämde mig lite att jag skulle missa Mc Leods döttrar … så för min del var det bra. Hur som helst håller jag med dig … vi som inte är så idrottsintresserade diskrimineras verkligen!
    Kram!

    1. Även i onsdag uteblev McLeods döttrar, så nu får vi hoppas att det blir något avsnitt den här veckan i alla fall. Kram

  3. SÅ fina dina höstanemoner är! Här har jag bara vita och mörkrosa och dom har precis börjat blomma.
    Håller helt med dig om hur förvånansvärt mycket avfallsprodukter man producerar! Vi är visserligen 2 st, men maken åker iväg minst en gång i veckan med bagagerummet i bilen fullt…papp, plast, metall, glas, etc.
    Sockerplommon har jag aldrig hört talas om förut. Extra söta plommon?
    Låter gott i alla fall. Tomater äter jag dagligen här. Dom är små, men dom är många!
    Visst är det retligt att sportprogram alltid får gå föra alla andra program!
    Soligt och fint här idag också, sommaren kom tillbaka!
    Ha en skön kväll, kram, Monica

    1. Sockerplommonen är små och väldigt söta och duger egentligen bara till att äta som de är.
      Tomaterna jag fick var jättegoda, bra mycket godare än de man köper i affären.
      Vi får hoppas på några fina dagar till. Kram

  4. Så fina dina höstanemoner är.
    Trevligt att du får vara med och skatta av Evas godsaker.
    Kram/Kicki

  5. Så gott med plommon, jag köpte på torget förra lördagen och frös in, men vi åt några först! Och jag har börjat tänka på att odla körsbärstomater nästa sommar…

    1. Jag hade ett litet växthus på Stenstugu och där odlade jag tomater många år. Så gott det var att gå ut och plocka solmogna tomater. ♥

  6. I dag har Björn varit hos tandläkaren så vi avnjöt kaffe med princessbakelse (modell mindre) på BilTema. Det satt bra. I lördagskvälls blev vi snuvade på musiken i radion, de sände volleyboll!! Trist.
    Kram

  7. Nog är det typiskt. Sporten ska alltid gå före allt annat. Här skiner solen men idag blåser det ganska kraftigt men Kinabror och jag ska på surströmmingsfest på pro och det ska bli roligt att träffa lite folk som vi inte sett på väldigt länge. Hoppas att det blir vattengympa också så man får mjuka upp lederna lite.

  8. Håller helt med dig om diskrimineringen. Finns väl aldrig något sportprogram som utgår till förmån för något annat! Jag har också plommon och tomater i trädgården och det är jättegott. Kram

Kommentarer är stängda.