Glad måndag 9/8

Det är en rätt mulen måndagsförmiddag och enligt SMHI ska det kunna bli åska och regn, men regn behöver vi, så det är väl bara att tacka och ta emot. Jag har bäddat rent i sängen och startat tvättmaskinen och när jag uppdaterat det här ska jag gå ut och kolla läget. Alltid är det några krukor som behöver vatten.

Bloggvännen Carita tycker ju att vi ska muntra upp måndagarna med några trevlig bilder och jag nöjer mig med några från söndagen.

Det klarnade upp igår och blev en riktigt fin eftermiddag, så efter lunch gick jag ut på en Klintevända. Det hade nyss regnat, så det var ännu vått, men solen värmde gott

Jag kunde inte låta bli att stanna till och ta ett nytt foto av Bojans fina afrikanska liljor
Och hemma på Odvalds blommar solrosorna både här och där

På sena eftermiddagen kom Bosse hit och hjälpte mig med en fläskkotlett och på kvällen var jag på bio och såg Sista brevet från din älskade efter Jojo Moyes bok med samma namn. Vi var inte så många i Rondos salong, cirka 20-25 stycket, som satt väl utspridda. Jag satt ensam i min rad, hade ingen bakom mig och ingen i de närmaste raderna framför mig heller, så det kändes tryggt.

Filmen hade Sverigepremiär den 30 juli, så den är alldeles ny och väntas bli biosommarens stora snyftare och romantiska dramakomedi. Gillar man den typen av filmer ska man absolut inte missa den. Jojo Moyes kan få till det minsann!

Dagens ordspråk:
Man ska inte flyga högre än vingarna bär.

Glad måndag!

17 reaktioner till “Glad måndag 9/8

  1. Det låter verkligen som en behaglig och rolig söndag för din del! Tänk att du gick på bio! På bio har jag inte varit på MÅNGA år! Vi har ändå en biograf uppe i Höllviken c:a 3 km hemifrån.
    Lite grått här idag också och blåsigt. Ska gå ut och köra lite med den gamla gräsklipparen för att få bort lite björkfrö och löv. Igår när jag precis hade börjat, så kom det en liten regnskur…
    Ha en trevlig dag, kram, Monica

    1. Jag tycker om att gå på bio ibland och nu var det premiär efter ett långt, långt uppehåll.
      Här är det mulet och blåsigt och då och då kommer det några stänk.
      Kram

  2. Här var morgonen lite grå, men nu skiner solen.
    Jag har läst/lyssnat på alla Jojo Moyes böcker, men bara sett Livet efter dig (tror jag den hette) på film.
    Kram/Kicki

  3. Liknande väder här … och jag har också bäddat rent och tvättat idag 🙂
    Jojo Moyes böcker har jag läst och gillat, men inte sett några filmer.
    Kram!

    1. Filmerna är faktiskt tätt bra tycker jag. Jag har sett den här och Livet efter dig som jag också gillade. Kram

  4. Har nog läst alla Jojo Moyes böcker, men inte sett någon film! Visst är det mysigt med bio… så längesedan vi var på det!
    Ja, fina afrikanska liljor som ser välmående ut.
    Ja, vädret växlar mellan sol och kraftiga regnskurar… men till helgen väntas vackert väder! Det får det gärna bli.
    Nybäddat är skönt.
    Kram.

    1. Visst är det mysigt att gå på bio och biografen här ligger bara ett par minuters promenad från där jag bor. Jag gillar att se film på bio, men nu har det ju varit ett långt uppehåll.
      Kram

  5. Det är jättemysigt med bio men det är två år sen sist, då jag var iväg med ett tonårsbarnbarn.
    Jodå, jag har läst Livet efter dig, väldigt svår att lägga ifrån mig. Tror jag började på Arvet efter dig, men inte läste klart den.
    Blommor gör en alltid glad!
    Kram!

  6. Så trevligt med ett biobesök och jag tror det är en film i min smak. Vet inte när jag var på bio senast…
    Så vackert det blommar!

    Kram och glad måndag!

    1. Nu har det ju varit ett långt uppehåll på det mesta och Rondo har varit stängt i minst ett års tid, men nu börjar man öppna upp så sakteliga.
      Kram

  7. Vackert både med liljorna och solrosorna. När vi bodde i hus brukade jag ha solrosor, jag sådde ofta de lite lägre, men samtidigt kom det vanliga höga, ett resultat av vintrarnas fågelmatande. Alltid hamnade något solrosfrö i rabatten.

    1. Jag har aldrig odlat solrosor, men det är väl inte för sent att börja med det nu, eller till nästa år i alla fall. 😉

Kommentarer är stängda.