Glad midsommar!

midsommar

Jag höll ju rakt på att glömma elisamatildas fredagsfrågor, men här kommer de:

1. Hur firar du midsommar i år?
I stilla ro.

2. Vad kommer finnas på ditt lunchbord?
Färska potatis och matjesill med tillbehör.

3. Kommer du dansa runt en majstång?
Nej.

4. Hur var dina midsomrar som barn?
Mycket trevliga.

5. Vad gör du denna midsommar du inte gjorde förra året?
Jag firar midsommar ensam.

Dagens ordspråk:
Rent samvete beror ofta på dåligt minne.

38 reaktioner till “Glad midsommar!

  1. Glad Midsommar, Ingrid! Under det här årtusendet har jag firat midsommar en gång totalt allena, en gång tillsammans med andra och resten har varit ”parmidsomrar” med den första mannen fram till 2008 (en midsommar klöv vi ved alla tre dagarna), med den nuvarande på tumanhand sen 2011. Ibland med trädgårdsjobb, ibland med lugnare aktiviteter. Nu säger temperaturen (just nu 26,4 i skuggan) att det blir lugnare aktiviteter. Ha det gott!

  2. På frågan: ”Hur firar du midsommar i år”, Skulle jag svara :”Jag vet inte än”!
    Sommargrannarna och vi kom överens om att vädret fick avgöra om vi kunde komma på deras midsommarkaffe eller ej. Och just nu är vädret lite mitt emellan…nåja, det ger sig!
    Ha en skön midsommar kära Ingrid, och var rädd om dig!
    Kramar, Monica

    1. Här kan man absolut vara ute. Molnen drar förbi då och då och det blåser, men det är varmt och skönt. Hoppas att ni vågar er iväg till grannarna.
      Kram

  3. Ha en trevlig midsommar. Jag firar som jag brukar ensam i lugn och ro. Vädret är underbart så det blir lunch på altanen.

    1. Det är härligt när man kan få sitta ute och äta och det har jag också gjort. Kram och trevlig midsommar!

  4. Förstår att det är en ny upplevelse med ett ensamt midsommar, hoppas du får en trevlig dag och njuter av god mat!

  5. Jo, ett svagt minne kan ju vara till sin fördel om man vill sova lugnt för många…antar jag 😉

    Ha det fint nu och hoppas din midsommar utfallit till belåtenhet.

    /Micke

  6. Så vacker bukett! Och matjessill är gott, vi åt den på egen hand här hemma, men sen blev det fika hos sonens familj mellan skurarna, en bra midsommar det också. Kram

  7. Det var korta och konsisa svar!
    Sov länge idag men nu ska flaggan upp!
    Ha en fin midsommardag!
    Kram Inger

  8. Jag hade också avsett att fira i ensamhet men så föreslog grannen ett knytis på vår gemensamma uteplats och där hakade jag på. Mycket trevlligt och oväntat.

  9. Du verkar ha haft en fin midsommar.
    Efter att ha firat midsommar ensam i många år, så var maken hemma i år, lite annorlunda.
    God mat och god dryck, det är det viktigaste nuförtiden, annat när man var ung eller hade småbarn.

    1. Ja, nu är mat och dryck det som markerar att det är helg. Så mycket annat bjuds inte i dessa tider. Kram

  10. Vi hade också mer stillsamt midsommarfirande i år jämfört med ifjol, men det brukar vara så vartannat år oavsett yttre omständigheter.

Kommentarer är stängda.