Tråkigt nog…

…visar dagens rapport från region Goland, publicerad 2020-06-05 14:37 att ännu 1 nytt fall av coronavirusinfektion har konstaterats, vilket innebär att totalt 88 personer har konstaterats ha sjukdomen covid-19 på Gotland. Det känns oroande att det blir nya fall varje dag nu, men det kanske beror på att man testar oftare än man gjort tidigare?

IMAG2665
Glädjande är det i alla fall att se plastslangen från stupröret veckla ut sig.  Man får vara tacksam även för de små glädjeämnena.

Trevlig fortsättning på fredagen!

 

17 reaktioner till “Tråkigt nog…

  1. Ni bli väl invaderade av turister sommartid
    Samma här när havsbadet fylls
    Däremot kommer väl inga norska turister den här sommaren
    Ja fy det är inte lätt att sköta sig
    Dottern var hit på Mors dag och jag ville så gärna krama henne
    Men det var fint väder så vi kunde umgås ute
    Så det kändes underbart

    1. Kramar får man avstå från och hålla sig på avstånd från andra. Tråkigt är det och synd om studenterna, för nu regnar det äntligen. Det hade ju inte behövt göra det just i dag!!
      Kram

  2. Gör dom som dom brukar göra så är det att omedelbart när dom kommer hit med färjan bege sig till akuten för att dom är sjuka – och varit det ett par dagar!? Det hände varje gång när jag satt på akuten i helgerna under det halvår jag fick mina hålor i magen omskötta. Man undrar ju ibland vad folk tänker med….. 😦
    TREVLIG HELG/Susie

  3. Att fallen av insjuknade ökar beror säkert både på att det testas fler nu och att folk börjar bli oaktsamma. Och massor med turister, som trängs på uteserveringar bättrar ju inte på saken. Vi får se hur det går…vi kan ju inte göra något mer än att hålla oss hemma.
    Men det blir en konstig sommar!
    Kram, Monica

    1. Ja, det blir en konstig sommar, men vi får ta det som det kommer och försöka vara rädda om oss. Kram

  4. Hundrataket lär passeras väldigt snart nu när bromsen är släppt.
    Grattis till din ena son – min namne. 🙂
    Kram
    Ps. Inte en enda har kommit ihåg denna viktiga dag. 😉 Fast just nu kom S hem fin från frisören och hade med en läcker Gerbera. Hon är förlåten.

    1. Jag kom ihåg min son i alla fall och sände ett sms till honom tidigt i morse. Han blir väldigt förgrymmad om jag skulle råka glömma det, men inte tänkte jag på att det fanns en Bosse till. Förlåt och grattis så här på eftermiddagen. Kram

  5. Visst andas man in (försiktigt då) när man tänker på kommande sommar, vi får försöka sköta oss så gott vi nu kan, men visst var det en aning provocerande att se hur snabbt folk samlades till demonstrationer, som om inga problem fanns. Självklart är vården på Gotland bekymrad.

    1. Vi får hoppas att sommaren blir bättre än befarat och att vi inte drabbas av en andra våg nu när alla ska ut och semestra och jag tänker inte bara på Gotland, det är ju så i hela Sverige.

  6. Jag tycker att det är oroväckande många som både dör och blir smittade fortfarande. Borde ge sej! Vi håller oss hemma, vill inte gärna ge oss ut med husbilen heller.
    Kram Inger

  7. Inte alls roligt med fler sjukdomsfall … känns lite oroande inför kommande turistinvasion.
    Skönt att ni fått lite regn i alla fall, men det behövs säkert mer.
    Ha en fin Nationaldag!
    Kram

Kommentarer är stängda.