Fem en fredag v2 – Fem ord

Det börjar dra ihop sig till årsmöten och i dag har jag varit på ett styrelsemöte med SPF. Det har varit en mörk och dyster dag och när jag körde hem vid fyra-tiden vräkte regnet ner. Jag hatar att köra när det är mörkt och dessutom regnar, men hem kom vi i alla fall.

Nu har jag suttit och renskrivit mina anteckningar från mötet och fått till ett protokoll, så nu är det dags för nästa uppgift vilken är dagens bloggutmaning:

Fredagsbuketten

Den här veckans utmaning vill Elisamatilda att vi ska begränsa orden i våra svar.

Med fem ord, hur har din vecka varit?
-Som de flesta andra veckor.

Med fem ord, vad behöver du just nu?
– En stunds lugn och ro.

Med fem ord, hur är ditt humör?
– Bra! Är oftast en optimist.

Med fem ord, hur ser ditt hem ut?
– Det börjar se normalt ut.

Med fem ord, vad gillar du med januari?
– Att dagarna blir allt längre.


 

Dagens ordspråk:
Livet är som en cykel. Slutar man trampa faller man av.

31 reaktioner till “Fem en fredag v2 – Fem ord

  1. Vi har haft liknande väder här tyvärr och det är inte roligt att köra bil då. Vi är nog många som ser fram emot ljusare tider och snart märker vi att dagarna börja bli längre.

    Kram och god kväll!

  2. Det låter som du har fullt upp! Förstår så väl att du avskyr att köra bil när det är mörkt och dessutom regnar! Jag ser så dåligt i mörker att jag har slutat att köra alls då, men jag har ju ”inbyggd” chaufför…

    Jag instämmer helt med svaren på dina fem frågor, utom möjligen att jag behöver lugn och ro – det har jag haft ett tag nu!
    Ha en skön kväll – vi tittar väl på ”på spåret”?
    Kram, Monica

    1. Jag undviker att köra bil i mörker, men ibland blir man ju tvungen.
      Givetvis såg jag på spåret! Det gillar jag.
      Kram

  3. Det är härligt med helgerna, men det är ganska skönt med vardag också! Och så väl att du klarade eländet med strykbrädan och järnet.

  4. Ja, fy för att köra bil i mörker och regn.
    Klurigt att varje svar skulle ges med fem ord, men det fixade du bra.
    Kram Kicki

  5. Dåligt väder här också och jag har inte cyklat, jag fick skjuts idag, så jag slapp falla av. Tänker på ordspråket.
    Jag ska på styrelsemöte på söndag. Men jag slipper protokollet.
    Fredagskram!

    1. Jag har avsagt mig ett uppdrag, så i fortsättningen har jag bara SPF kvar. Det ska bli ganska skönt faktiskt.
      Kram

  6. Föreningsarbete är så mycket jobb och tar massor av tid. De som aldrig suttit i en styrelse har oftast ingen aning.
    Jag har inte så många uppdrag kvar och inga egentliga styrelseuppdrag. På gott och ont, men mest gott. Jag behöver både tiden och energin till annat. Jag har hållit på sedan jag var 14 år, ett halvt sekel, så det känns som att det räcker ett tag nu.

    Hoppas du haft en bra fredag. Jag sov bort hela, nästan. Sedan orkade jag inte göra något nyttigt eftersom jag fick ett tråkigt besked. Verkar som att 2020 inte kommer att bli ett dugg bättre än 2019. Men det kan ju bli bättre förstås…

    Kram

    1. Jag sitter i dag som sekreterare i två styrelser och sköter tre olika hemsidor och ett komplicerat medlemsregister som övergår mitt förstånd. Det tar sin tid, men som pensionär äger man ju den….
      Så trist att du fått tråkiga besked! 2020 skulle ju bli ett bra år…
      Kram

  7. Januari är lite av en suckarnas månad, dåligt väglag, mörkt och dystert, men det blir snart bättre, trevlig helg

  8. Fina svar Ingrid, jag önskar dig lugn och ro och lite vila så du behåller optimismen du aktiva kvinna 🙂
    Ha en skön helg!

  9. Det verkade som om du klarade både hemkörningen och de fem orden i de fem meningarna galant!
    Gillar inte att köra i mörker om det regnar eller snöar!
    Trevlig helg!
    Kram Gunilla

  10. Føles ikke som dagene blir lengre her. Det er blaut og regn hele tiden. I tre måneder og vel så det nå. Tulipaner er den fineste blomsten jeg vet om. Kanskje hadde det gitt noen vårfornemmelser å fått hjem en diger bukett. Men synes de står veldig kort tid før de visner på denne tiden. God helg.

Kommentarer är stängda.