Dagbok 6-12 juni 2022

1juni
                             6 juni 2022 slog den första vallmon ut

6. Måndag och Sveriges Nationaldag 52a31-vaxlmoln19º. På Klinteberget med SPF på em. 75bc3-moln kväll men inget regn.  Såg några avsnitt av Ozark på Netflix innan det var dags för sängen.

7. Tisdag 75bc3-moln19º några stänk. Till vc i Hemse för att lämna blodprov på fm. Tog en koll på gravarna på hemvägen. Till Visby tillsammans med Carina på em.

8. Onsdag f74e5-sol217º. Tömde lökkrukorna och planterade ett par pelargonior där.  datajob satt vid datorn ett tag.  Potatisplättar o bacon till lunch. Ett härligt pass i solstolen.

9. Torsdag 52a31-vaxlmoln19º på fm. Ansade spireabuskarna och klippte gräset. Låg i solstolen under parasollet och lyssnade på book9 Barbro före Babben några timmar på em. Satt på framsidan och fikade och fortsatte lyssna på Babben ett tag till.

10. Fredag 75bc3-moln17º. På fm datajob lämnade jag in ett referat på helagotland.se för SPF:s räkning,  körde en maskin tvätt och fredagsstädade.   På em tittade solen fram och jag låg i solstolen och lyssnade färdigt på book9 Barbro före Babben. Tack Babben! På kvällen tittade Carina o Bosse in.

11. Lördag fm: 52a31-vaxlmoln 17º satt ute och löste korsord, Eva kom och lånade ett par böcker. Em: f74e5-sol220º, en skön stund i solstolen. tele Krister ringde och vi pratade bort en stund. datajob Bloggvandring. På kvällen såg jag Notting Hill med Hugh Grant och Julia Roberts och drack ett glas Nottage Hill.

12. Söndag f74e5-sol216.5º nu vid halvtiotiden.  Inget är inplanerat i dag, men nu ska jag ge mig ut på hittaut-jakt.

Trevlig söndag!

ingrid

16 reaktioner till “Dagbok 6-12 juni 2022

  1. Då blev det lite nationaldagsfirande för din del. Här blev det klent med det.

    Kram och god tisdag!

    1. Det hör till traditionen att fira dagen på Klinteberget där det flaggas mitt ute på platån. Så fint!

  2. Bra dagar så här långt denna vecka och smart att fylla på efter hand.
    Önskar dig en fin torsdagskväll nu!

    Kram

  3. Det låter som en behaglig vecka i mina öron! En sådan vecka ska jag ha nu i veckan som kommer, för nu har det varit mycket ett tag!
    Solsken och fint här idag också, så idag ska jag rensa lite fler rabatter!
    Ha en fortsatt skön söndag, kram, Monica

  4. Vad roligt med en sådan här dagbok om man inte vill skriva långt eller flera inlägg per dag/vecka, nu då det är sommar och uteväder 🙂 ☀

Kommentarer är stängda.