Trevligheter på gång

Det är en härlig lördagsförmiddag och jag har suttit ute ett bra tag och njutit, för även om det bara är 11º i skuggan värmer solen gott och det har varit nästan vindstilla.

Pelargonian, som blåste ner från hyllan i kökshörnan för ett tag sedan och förlorade toppen, kämpar för sin överlevnad och har satt massor av knoppar.

Det finns förutsättningar för en riktigt trevlig helg, för i eftermiddag ska vi vara på plats på Wisby strand och lyssna till Gotlandsmusikens konsert med Svenska Hits. Det är Eva o Claudio som ska dit och då de frågade mig om jag ville åka med svarade jag givetvis ja. Jag ser verkligen fram mot en trevlig lördagseftermiddag. Man är lite utsvulten på såna här kulturella evenemang efter den långa pandemiperioden när allting varit inställt och inte nog med dagens konsert; i morgon kl 19.00 är det dags för den nya Bondfilmen med Daniel Craig på Rondo i Klintehamn.

På måndagmorgon från och kl 06.30 är det dags att ringa och boka den tredje vaccinsprutan. Det känns bra, för jag fick ju min andra redan den 22 februari, så det är ett bra tag sedan.

Dagens ordspråk:
Man får lära sig krypa innan man kan gå.

Trevlig lördag och ett gratts till alla Ingrid!

22 reaktioner till “Trevligheter på gång

  1. Så trevligt du ska ha, visst har det varit svältfött på underhållningar.
    Jag ska underhålla mig själv med hundutställning i Sundsvall i morgon. Jag och Gabriella åker idag.
    Kram/Kicki

  2. Låter utomordentligt trevligt! Damerna från Seniortäffen grillade och pratade och drack kaffe igår i höstsol. 🌞 🍁 Trevlig helg

    Den lör 9 okt. 2021 11:20Livet efter 80 skrev:

    > Ingrid posted: ” Det är strålande härlig lördagsförmiddag och jag har > suttit ute ett bra tag och njutit, för även om det bara är 11º i skuggan > värmer solen gott och det har varit nästan vindstilla. Pelargonian, som > blåste ner från hyllan i kökshörnan för ett tag seda” >

  3. Låter härligt med en solig morgon, njut!
    Fullt upp med aktiviteter över helgen. Många känner sig nog svältfödda på evenemang nu. Ha det så trevligt!

  4. Samma fina väder här. Vi har bytt lakan i sängarna, tvättat och hängt ut tvätten; det luktar så gott när man bäddar med lakan, som torkat ute!
    Växter har verkligen en överlevnadsförmåga, våra änglatrumpeter, som blåste omkull och bröts i stormen, har massor av nya blommor!
    Så roligt att gå på konsert och dessutom i trevligt sällskap!
    Och så bio imorgon, bara trevligheter!
    Ha en jättetrevlig eftermiddag, kram, Monica

    1. Det finns ingenting härligare än att plocka ner tvätt som hängt ute till tork.
      Växterna kämpar på minsann.
      Kram

  5. Kulturen har väl fått sig en smäll nu under pandemin, är ju bra om det kan komma igång igen, många kulturarbetare som haft det svårt denna tid.
    Lite musikevenemang sitter ju inte fel heller, har bokat lite till nästa år, har ju en förhoppning om att det kommer att genomföras utan någon pandemi alls då.

    Ja, växter brukar oftast klara sig trots eventuella olyckor, är ju skönt det.

    Ha en fin filmkväll med Bond, jag tror vi väntar tills den kommer på tv trots allt.

    Ha det fint Ingrid.

    1. Gotlandsmusiken har inte haft några spelningar på 20 månader, så det märktes hur glada de var över att äntligen ha fått komma igång igen.
      Ha en skön söndag!

  6. Så trevligt med en aktivitet för visst är man lite svältfödd!
    Smidigt att du kan boka trean redan nu.

    Kram och god lördagskväll!

  7. Stort GRATTIS på namnsdagen!!!
    Jag är på resa med husbilen och idag är vi i södra Skåne, varmt och skönt. Vi har varit ute hela eftermiddagen i solen…kortärmat!
    Ha det bäst! Kram Inger

  8. Jag saknar verkligen att bara kunna ge mig iväg på nåt kul när andan faller på. Vi har ännu inte hört nåt om att vi kan boka tredje sprutan. Hoppas det blir snart. Kram

Kommentarer är stängda.