Fy sjutton!

Jag har just kommit in efter en vända till soprummet med en påse illaluktande kompost och det var ingen angenäm upplevelse. Fy sjutton vad det blåste kallt, men jag hann in innan det började snöa i alla fall, för nu yr snön igen.

Jag genade över gräsmattan och fick se att bland tussilago och violer är gullvivsplantan på gång. Det är tur att den är tålig, så och lite snö gör nog ingenting. De har stått där mitt i gräsmattan sedan vi flyttade hit.

Igår fastnade jag vid datorn ett bra tag på eftermiddagen, för nu är SPF:s nya medlemsregister igång och trots att jag kollade på testversionen var det en hel del nytt att fundera över. De håller oss pensionärer igång minsann. Det här är den tredje versionen av medlemsregistret, som jag är med om och den här verkar faktiskt vara mer användarvänlig än den föregående.

Hemsidan påverkas inte så mycket av det nya systemet, som tur är

Den här söndagen blir nog en innedag, även om det för tillfället är en paus i snöandet och solen tittar fram. Det är april!

Trevlig söndag!