Selfie om politik

Det är en solig och vacker måndag och jag har suttit ute på terrassen och njutit av den goda solvärmen en stund på förmiddagen, sedan planterade jag om ännu en krukväxt och så tog jag en promenad och tittade på bygget av pensionärshemmet, där en kran sticker upp över våra hustak.

I eftermiddag ska jag åka till Stenstugu, för då har Edoardo lovat byta däck på Golfen. Det blir skönt att kunna glida fram lite tystare och skulle det nu råka bli så kallt fram i veckan, som de påstår, får jag väl hålla mig hemma.

I dag vill Klimakteriehäxan veta lite om våra tankar när det gäller politik.

1. Har du någonsin varit inne på att satsa på en karriär i politiken? Nej, aldrig!

2. Vilken aktuell fråga kan få in dig i en politisk diskussion? Jag ger mig inte in i politiska diskussioner.

3. Har du lätt att bestämma vilket parti du ska rösta på när det blir val? Ja, det är inga problem alls.

4. Läser du tidningarnas ledarsidor? Ibland, Mats Linder i GA har många kloka tankar.

5. Kan du nämna en politiker, död eller levande, som du saknar i dagens debatt?  I det fallet saknar jag ingen vare sig död eller levande.

6. Kommer du att rösta i valet till EU-parlamentet som hålls 9 juni? På parti eller person? Ja, rösta ska jag, men vet ännu inte riktigt hur.

Glad måndag!

15 reaktioner till “Selfie om politik

  1. Haha, vi byter också till sommardäck idag! Vi anlitar en firma i Vellinge, som byter däck och förvarar de däck som inte sitter på bilen tills det är dags för nästa byte! Praktiskt och bra, även om det kostar.

    Politik är jag inte så intresserad av, så jag blandar mig heller aldrig i några politiska debatter och jag tror inte att jag bryr mig om att rösta i EU-valet; jag är så dåligt insatt.

    Sol och fint här idag, men idag får ryggen vila!

    Ha det gott, kram, Monica

    1. Jag har ju mitt däckhotell på Stenstugu. Billigt och bra! Har jag tur ingår tvätt också.
      Var rädd om ryggen! Kram

    • det där med politiker och val är inte lätt. svårt att bestämma både vad det gäller person och parti. diskuterar ibland politik med skiftande resultat. hoppas att du också har solsken idag
  2. Mitt intresse för politik har svalnat betydligt på äldre dagar. Nog för att det är viktigt, men.. Röstar gör jag dock alltid.

    Nyheter hänger jag med i så gott jag kan.

    Måndagskram!

  3. Vi är definitivt många som skyr politiska diskussioner – det kan bli såna tråkiga effekter … egentligen är det nog synd, man borde vädra sina åsikter och kolla vad andra tycker. Du kan skatta dig lycklig som vet var din röst ”hör hemma”.

  4. Jo, de där vinterdäcken låter allt en del, skönt att slippa det tills vintern kommer nästa gång.

    Själv har jag varit lite engagerad politiskt men det är längesedan nu, 24 år sedan noga räknat, kändes skönt att lämna det bakom mig.

    Politiska diskussioner undanbedes vänligen men bestämt här, man kan aldrig enas iallafall.

    EU-valet ja, vi får väl se här, regnar det så tror jag vi står över det men man vet aldrig. 😉

    Ha en underbar kväll Ingrid. 🙂

    1. Jag hade ett svalt, snabbt övergående intresse när jag var tonåring och var med i ett ungdomsförbund. men det gick över. Ha det så gott du också Micke!

  5. Skönt att byta däcken, det är inte bara tystare utan det känns även mycket mjukare att köra med sommardäck, så tycker jag.

    om politik har vi nog samma åsikter, förutom att jag har haft svårt att välja parti de senaste åren, nåt år har jag röstat blankt.

    Ha en fin kväll, kram

Kommentarer är stängda.