Fem en fredag v42: Egenskaper

Torsdagens SPF-möte blev riktigt trevlig och vi var ett 30-tal medlemmar som samlades i Hejde bygdegård för att lyssna till Pillan och Leif Olin.

Solen strålade in, så det var lite svårfotograferat, men här är de – Pillan och Leif

Pillan berättade lättsamt och trevligt om livet som musiker och underhållare, en karriär som för hennes del började redan vid 5 års ålder och om hur hon som 17-åring sökte jobb som vokalist i Leif Olins orkester. Hon berättade, omväxlande med låtar från deras digra repertoar, som bland annat gett dem en placering som nr 11 på Svensktoppen. I pausen fick vi kaffe och smörgås och det såldes lotter som vanligt. Jag hade ingen tur och vann ingenting.

Så är det ju fredag i dag, helgen nalkas och det ser ut att bli en riktigt ruskig historia med massor av regn och hårda vindar. Destination Gotland har redan ställt in två kvällsturer i dag. Ovädret Babette ställer verkligen till det.

Det har kommit 3mm i natt också, det blåser och är mulet för det mesta den här morgonen, men solen tittar fram då och då. Jag ska väl ta en vända med dammsugaren när jag uppdaterat det här, men först Elisamatildas fredagsfrågor:

1.Vad är du för kort för att göra? Nå upp till de övre hyllorna i köket utan stege.

2.Vad är du för envis för att göra? Jag ger inte upp i första taget.

3.Vad är du för rädd för att göra? Ge mig iväg till fastlandet med bilen.

4.Vad är du för lat för att göra? Åta mig fler styrelseuppdrag

5.Vad är du för ung för att göra? Det finns i princip ingenting! Jag är snarare för gammal för att göra mycket av det jag skulle vilja.

Trevlig fredag!

23 reaktioner till “Fem en fredag v42: Egenskaper

  1. trevligt med livemusik, jag kör inte bil längre i Göteborg, varit mycket byggen, dessutom åker pensionärer gratisbuss vissa tider. Jag är inte heller med i några styrelser, skönt.

    1. Här på Gotland åker alla över 80 år gratis och även de med barnvagn eller rollator. Jag åker hellre buss än kör själv, men samtidigt är jag väldigt glad över friheten i att ha bil.

  2. Jag åker gratis med Västtrafik tåg och buss. Samtidigt saknar jag friheten med bil, men jag ser ju inte att köra längre, så det är kört 😂
    Ett styrelseuppdrag har jag, ganska lätt. Annars har jag dragit ner på mycket.
    Kram!

    1. Det är jättebra när man kan åka buss gratis, men visst skulle jag sakna bilen för de små turerna till affären, vårdcentralen, kyrkogårdarna o s v. Men den dagen kommer väl när man inte kan/får köra längre.
      Kram

  3. Jag förstår att du inte vill ta bilden över till fastlandet med färjan, det hade jag nog inte gjort själv om jag ska vara ärlig. Eller rättare sagt åt andra hållet då 😉 Jag älskar Gotland och har varit där i längre perioder på ”semester” men skulle ha svårt att åka själv, vill helst ha med mig maken.

  4. Här är det också höstrusk. Inte helt angenämt att mötas av kyla och regnslask i morse.
    Ha en fin fredag!
    Kram

  5. Lat kan man verkligen inte kalla dig, du är ständigt i farten, tycker jag; en egenskap, som jag beundrar mycket!
    Gråväder här idag också, men än så länge blåser det inte så mycket! Dom varnar för högt vattenstånd ikväll, jag får väl ta mig en tur ner till stranden och titta.
    Jag tycker att du fick en jättefin bild av Pillan och Leif, det ser så trevligt ut där i solskenet!
    Ha en fortsatt fin fredag, kram, Monica

  6. Trevligt med livemusik, jag försökte leta efter orkestern på You Tube, men hittade ingenting.
    De gånger jag vunnit på lotteri kan jag räkna på fingrarna, jag brukar mer se som ett bidrag till föreningens kassa.
    Vi får hoppas att ovädret snabbt drar vidare.
    Ha en fin Fredag
    kram

    1. Jag har letat på You Tube jag också och inte hittat något.
      Jag har problem med att kommentera hos dig, men jag läser dina inlägg. Kram

  7. de översta hyllorna når jag aldrig någonstans. jag klättrar på stolar. det där med uppdrag överallt får en vara uppmärksam på. det blir lätt för mycket.

  8. Det är alltid trevligt med livemusik så jag förstår att det blev en fin eftermiddag.
    Kör bil gör jag obehindrat men jag tycker inte om att köra över höga broar. Att åka med är det däremot inget problem att göra.
    Här blåser det rejält men förhoppningsvis så lugnar det sig tills i morgon.

    Önskar en god fredag nu!

    Kram

  9. Tycker inte om att köra i mörker och stadstrafik så det undviker jag. Det blåser inte så farligt just nu men vi har ingen värme så det är iskallt. Felsökning pågår.
    Kramar från oss

  10. Har än så länge inga problem med mörkerkörning, men senaste gången jag skulle köra i Stockholm hade jag gps:en på och en stark uppmaning till maken att inte kommentera! Men oj, så det blåser här också.

  11. Vi är många som får klättra för att nå upp! Bilkörningen slutade jag med när jag inte hade någon partner med bil, sen blev jag för bekväm för att börja igen. Ja fy så det stormar nuförtiden, på många olika sätt och vis. Hoppas du klarar dig fint och håller dig inomhus i helgen

    1. Den här helgen är det absolut ingen risk för att jag går ut. Här har Destination Gotland ställt in en massa färjeavgångar i morgon.

Kommentarer är stängda.