83-årsdagen

Så har ännu en födelsedagdag passerat och det blev en riktigt trevlig dag med grattissamtal från både när och fjärran, många hälsningar på Facebook och presenter: massor av godis, Carina Bergfeldts bok En bra dag att dö, en ny handväska (som jag var med och valde ut själv på Sicilien) och skraplotter och sist, men inte minst, bjöd sönerna mig på middag på Klinte RestaurangPizzeria.

Det är klart att jag valde oxfiléplankan och det var jag inte ensam om
När vi var mätta och belåtna åkte vi hem till mig, för i mitt kylskåp stod en tårta och väntade. Den hade Krister o Thomas haft med sig från Visby, så jag behövde bara koka kaffe.

I dag har jag skrapat den första trisslotten och vann 30:-. En bra början!

Varmt tack till alla som kommit ihåg mig!

Nu är det fredag och morgonen har varit lite småmulen, men molnskyarna börjar lätta. Fast SMHI pratar om mulet till halvklart väder i dag? Det blir vad det blir! Jag ska ta en promenad lite längre fram på dagen, annars är inget speciellt inplanerat. När jag var på Konsum senast missade jag att köpa hem något att grilla och på måndag ska vi (SPF Klinteorten) ha höstupptakt på Snäckan och då är grillen tänd, så då måste man ju ha något lämpligt med sig.

Trevlig fredag!

20 reaktioner till “83-årsdagen

  1. Grattis i efterskott. Du hade en fin födelsedag med god mat och och fina presenter.
    Kram från oss

  2. Vilken bra födelsedag det blev på alla vis. Perfekt att bli bjuden på restaurang och sedan fika på hemmaplan. Hoppas det blir fortsatt god utdelning på skrapet.

    Kram och god fredag!

  3. Vilken trevlig födelsedag du hade! Att bli bjuden på lunch av sina barn måste ju vara bland det bästa man kan önska sig! Och roliga och spännande presenter fick du! Nu väntar några spännande dagar med en trisslott om dagen – grattis till den första vinsten!
    Samma fina väder här idag igen – jag har suttit ute på altanen och läst med städ”tanterna” städade här.
    Önskar dig en trevlig helg, kram, Monica

  4. Grattis igen! Vilken fin födelsedag du fick! Just sånt som du gillar och så ska det vara.
    Hoppas att du haft fint väder idag också, här är det otroligt underbart, sommaren är tillbaka på något sätt.
    Kram!

  5. Stort, jättestort, grattis på din dag i efterskott.
    Såg ut som en trevlig födelsedag, underbart ju.

    Ha det bäst Ingrid. 🙂

  6. Det var en härlig dag med samvaro och fina gåvor! Så glad att vi hittade varandra för många år sedan som bloggvänner, här får man vardagsglädje och små bekymmer blandade i lagom mått, såsom livet är.
    Det finns många bra böcker jag skulle vilja läsa, Carinas kanske är en av dem.
    Kram!

Kommentarer är stängda.