Fredagsfrågor på en lördag

Jag hade tänkt svara elisamatildas fredagsfrågor senare igår, men det blev inte så, så det får bli i dag i stället. Den som spar, den har!

Igår tog jag mig den där promenaden till Konsum efter lunchen, precis som jag tänkt mig och när jag kom hem och det närmade sig kaffedags bjöd jag in en granne på kaffe och en tårtbit. Jag hade rätt mycket tårta kvar från torsdagens uppvaktning, så det var bra att få lite hjälp med den. När min gäst gått hem hamnade jag som vanligt framför tv:n, så datorn fick vila på eftermiddagen.

Här kommer mina svar på veckans frågor:

1.Vad dagdrömmer du om? Att få åka till någon varm och skön Kanarieö i vinter.

2.Har du något smeknamn? Nej, men pappa kallade mig för Ingerittan ibland, men det vara bara hans som sa det.

3.Om du kunde byta plats med någon under en vecka, vem skulle det vara? Jag kan inte komma på någon jag skulle vilja byta plats med. Var och en har nog av sitt och jag av mitt!

4.Tror du på spöken? Att det finns övernaturliga väsen och händelser som vi inte kan förklara är jag helt inne på, men spöken? Nej!

5.Vilken fråga ställer folk till dig som du ogillar?Så liten du blivit!” Det är i och för sig inte en fråga, men kräver ändå ett svar.

Lördagen har startat i sakta mak. Det är mycket som ska klaras av på lördagsmorgnarna med sudoku och olika kryss, men nu har jag har tagit mig en dusch och ska föna till håret när det fått självtorka lite. Det har varit ganska mulet på morgonen, men det har klarnat upp en aning och vi har 21º varmt, så dagen artar sig på bästa sätt.

Trevlig lördag!

23 reaktioner till “Fredagsfrågor på en lördag

  1. Vilken vacker vy du har i din header, och försenat grattis på födelsedagen! Hoppas verkligen att du kan åka till värmen i vinter som du önskar. Ha en fortsatt fin helg

  2. Du har haft många besök och det är alltid trevligt. Hoppas kan åka till värmen som du önskar.
    Kramar från oss

  3. Kul att läsa dina svar på fredagsfrågorna. Själv drömmer jag inte om någon resa i vinter, är så nöjd med att var här hemma. Och smeknamn har jag, som alla vänner och familj kallar mig för: Nickan. Det var bara i skolan och på arbetet som jag hette Monica.
    Strålande fint väder här idag också och vi ska snart köra till Strandbacka på lunch!
    Ha en fortsatt fin helg, kram, Monica/Nickan

  4. Hej Ingrid!
    Grattis i efterskott!
    Ha nu en bra lördag! Nu väntar jag på besök av min syster och man. Vi har en solig dag och 23+.
    Kram från Britt-Marie I Mariestad

  5. Så trevligt med en fikastund och alldeles perfekt när du hade tårta över.
    Husse har krympt en del, precis som sin mamma, och det händer att folk kommenterar det. Det kan vara känsligt så i vissa lägen ska man låta en kommentar stanna vid en tanke.

    Även här är det en solig och fin sensommardag men i nästa vecka ser det ut att vända.

    Önskar en fortsatt fin lördag!

    Kram

  6. En kanarieö vintertid är ju inte fel, kan behövas ibland faktiskt, så sant som det är skrivet.
    För mycket tårta ”över” kräver ju krafttag, absolut, bra jobbat. 😉

    Ha en fin lördag nu Ingrid.

  7. Tårta kan rentav vara ännu bättre lite senare! Och nog vore det skönt med lite värme under hösten, men jag ska åka till England i november, och där blir det knappast värme, Men trevligt ändå!

  8. Perfekt att ha överbliven tårta när man bjuder grannar på fika.
    Fredagsfrågor, egentligen skulle jag nog hänga med på detta eftersom jag alltid börjar fundera över mina egna svar.
    En resa till Kanarieöarna när vintern kommer med kyla är något att drömma om!
    Det jag drömmer om nog mest att mina söner ska få det det de jobbar för. Vilket fint smeknamn din pappa hade, jag hette dockan ända upp i tonåren. Oförklarliga händelser har jag varit med om många gånger och spöken har jag träffat väldigt många men kallar de för andar, så det tror jag absolut på. Skulle jag byta vecka med någon skulle det vara en av mina närmaste som är sjuk, då skulle jag avlasta och hen få leva som vanligt samt få andrum nya krafter.
    Fråga jag ogillar, ”Hur är det med dej? Det är av välvilja, men ändå.
    Kram

  9. Hoppas din dagdröm slår in i vinter.
    Själv är jag glad för att jag inte är så lång att jag slår i huvudet lite överallt.
    Visst är det tjatigt när en del kör in på något personligt spår.
    Kram från som också krympt

Kommentarer är stängda.