Mors dag version 2022

Det lite halvmulna vädret i morse vek undan och det klarnade upp på förmiddagen och det blev en riktigt solig och fin dag, om än inte så varmt. Jag satt ute och löste korsord och vid ett-tiden kom Krister o Thomas och hämtade mig och sedan åkte vi till Stenstugu där Eva dukat upp i trädgården.

Nu har jag många spännande skrapdagar framför mig. En mini är redan avklarad, men den blev det ingen vinst på. Jag ska försöka hålla mig i skinnet och bara skrapa en om dagen. Vi får väl se om karaktären håller?

Ser du det lilla kortet nere mellan lotterna? Det är ett presentkort till mig och Eva från ungdomarna och det kortet kan vi lösa in mot en vinprovning. Spännande!

Mors dag version 2022 blev en riktigt trevlig dag och där vi satt kunde man se ladusvalorna kvittrande pila fram och tillbaka över ladugårdstaket i sin jakt på insekter och nere från hagen hörde man koltrastsång. Så ljuvligt!

Tack alla barn och barnbarn!

22 reaktioner till “Mors dag version 2022

  1. Åh, vilken trevlig Mors dag du har haft! Smörgåstårtorna ser SÅ goda ut! Och jordgubbstårta efter – bättre kan det knappast bli! Så skönt att kunna sitta ute och äta i trädgården! Så fiffigt att du och Eva fick en gemensam begivenhet – dubbel glädje, ju! Lycka till med lotterna!
    Kram, Monica

    1. Smörgåstårtorna var otroligt goda. Synd att jag inte fick något foto på jordgubbstårtan, men den var läcker den också.
      Kram och tack för ”lyckatillet”!

  2. Hade jag aldrig klarat av att spara på, lycka till med det,hoppas du vinner nu bara. 🙂
    Vinprovning låter ju kul, härligt.

    Ha det bäst Ingrid.

    1. Ja, den där vinprovningen blir spännande. Då vill det till att vi kan hitta bussförbindelser som passar. Ha det så gott själv!

  3. Vilken fin Mors dag du fick! Jag missade hela firandet i år eftersom jag jobbar och F är bortrest. Men mina små kattsöner har gosat med mig och sovit bredvid mig.

    Ha en fortsatt bra söndag!
    Kram

  4. Så fin dag! Och tur med vädret. Hoppas du vinner lite, det är roligt!

  5. Vilken bra och trevlig mors dag det blev! Nu håller jag en tumme för att du kan skrapa fram en vinst också.

    Kram och god kväll!

  6. En riktigt härlig Mors dag! Ser underbart ut där bland de blommande träden!
    Jag fick också Trisslotter, men då jag inte har lika bra karaktär som du så skrapade jag alla direkt … tyvärr ingen vinst den här gången heller – men blommorna jag fick är fina i alla fall 🙂
    Ha en fin start på veckan!
    Kram

  7. Oj så äppelträdet blommar!
    Vilka fantastiska smörgåstårtor!
    Hoppas du vinner på nån eller flera av lotterna.
    Kram/Kicki

  8. Och veden är på tork… Smart att ha den på traktorflaket, vid svårt regn är det bara att köra in under tak… Här börjar äppelträden så sakteliga blomma nu. Trevliga högtider ni firar!

  9. Vilken trevlig dag du fick i söndags. Härlig blomning i trädgården. Hur har det gått med karaktären? Här är det jag som kan vänta längst. Hoppas det blev någon större vinst.
    Kram från inomhusBosse

    1. I Sverige gör vi ju det sista söndagen i maj, men Italien firar Mors dag precis som ni andra söndagen i maj, så Eva firar två gånger. Kram

Kommentarer är stängda.