Jag smög iväg…

…och handlade lite på förmiddagen. Det är en mulen och väldigt blåsig torsdag och utanför Visby ligger Silja Line med 1400 passagerare som inte kan komma i land.

Kommer du ihåg att jag grämde mig över vårt illasmakande/illaluktande dricksvatten, som till en del består av avsaltat havsvatten? Jag fick ett råd att köpa en Brittakanna och det rådet följde jag och i dag har jag varit och hämtat ut den på Klintekiosken som är ombud för DHL. När jag fick sms-et om att leveransen fanns för avhämtning blev jag utsatt för ännu något nytt – att identifiera mig via BankID. Jag gjorde det och då kom det upp en QR-kod, som jag visade för ombudet när jag kom till kiosken och när han läst av den fick jag mitt paket. Fiffigt!

IMAG2930

Nu har jag packat upp kannan och fyllt i vatten i den och det blev ett dricksvatten helt utan klorsmak. Och Ann-Marie! ”Kannan går in i dörrfacket, så jag behövde inte alls möblera om bland hyllorna”.

När jag ändå var på gång och bröt mot rekommendationerna stannade jag till vid Konsum och gick in och köpte med ett par fläskkotletter, så nu är det dags att sätta på stekpannan. Potatisar och morötter är redan förberedda och ska in i micron en stund innan de hamnar i pannan bredvid en av kotletterna.


Dagens ordspråk:

En gång är ingen gång, två gånger är en vana.

Trevlig torsdag!

15 reaktioner till “Jag smög iväg…

  1. Jamen det var väl behändigt😉, hoppas du förblir nöjd med den.
    Kram

  2. Det var ju behändigt om det fungerar med Britakannan! För det är inte gott med avsaltat havsvatten. Eller med klor!
    Du är verkligen ett riktigt datageni i mina ögon, som fixar det där med bank-id på mobilen. Jag klarar det på datorn i alla fall…
    Ha en fortsatt trevlig dag, här blåser det rejält idag!
    Kram, Monica

    1. Ja, den där kannan är en trevlig kannan dessutom. Tack inte är jag något geni inte, bara lita allmänt nyfiken….
      Kram

  3. Så bra om det fungerar med kannan för vatten ska smaka som vatten gör. Som sagt, du kan det här med tekniken , bra jobbat!

    Kram och god torsdag!

  4. Nu fick jag lov att googla, för jag hade ingen aning om vad en Britakanna var.
    Bra att den gör nytta för vattnet.
    Det är ju inte roligt att dricka vatten som inte är gott.
    Kram/Kicki

  5. Va bra att vattnet går att dricka nu. Oj så mycket teknik för att hämta ett paket.
    Kramar från oss

  6. Nu måste jag ju googla Britakanna! Jag minns sommaren vi bodde i Hablingbo och vattnet var så makalöst kalkhaltigt, tallrikarna som var diskade i maskinen hade en kalkhinna. Filtret i källaren var helt igensatt, jag övergick till att diska för hand, då hade jag åtminstone lite mer koll att skölja.

  7. Vilken bra lösning på att få bättre och godare vatten! Nu måste jag nog googla lite och läsa om kannan!
    Kram

Kommentarer är stängda.