Jag stängde av radion…

olawong…och satte igång med den försummade fredagsstädningen i stället. Ola Wong var ingenting för mig och efter en halvtimme hade jag fått nog.

Ola Wong född i Borås, men med kinesiska rötter, lärde sig att hantera den kinesiska regimens förtryckarlogik, men drevs till vansinne när han efter en tid i Kina kom tillbaka till Sverige och mötte det svenska debattklimatet och programmet inleddes med att en man läste ur hans sjukjournal från en psykiatriklinik där han varit inlagd.

Avsnittet där han berättade om sin farfar i Kina, farfar som redan som 19-åring mördat ”flera hundra människor” och sedan hamnade i arbetsläger i 20 år,  var väl i och för sig rätt intressant, men jag orkar liksom inte med kineser just nu. Vad var det han sa: ”Jag klafsade fram över torget bland fiskfjäll och tarmar efter nyslaktade paddor”…..   👎

Trevlig fortsättning på måndagen!

10 reaktioner till “Jag stängde av radion…

  1. Nä, kineser har man lite svårt för efter spridningen av corona, som kom därifrån. Och jag minns med fasa ”matmarknaden” i Xian, där levande djur såldes och stoppades i säckar för hembärning, fladdermöss på spett, levande ormar, grodor och paddor…och lukten…
    Det är ett annorlunda folk med ett annorlunda styrelsesätt.
    Omöjligt att förstå.
    Kram, Monica

    1. Nog är det ett underligt land och ”Den gula faran” har ju alltid varit ett hot mot oss i västvärlden.
      Kram

  2. Det låter rätt tungt och matvanorna är vi ju rätt skeptiska till även i vanliga fall, corona har inte precis hjälpt upp det hela. Usch.

  3. Man behöver inte tycka om allt och citatet lät inte så där väldigt upplyftande precis… Inte i tider som dessa!

    Kram

  4. Tur att du håller reda på vilka sommarpratare jag ska lyssna på och vilka jag kan hoppa över, när jag väl börjar lyssna på programmen senare.
    Kram/Kicki

Kommentarer är stängda.