Tack Bellan!

Jag tog mig en förmiddagspromenad i dag för vädret är ganska behagligt. Inte så varmt, men 17º räcker bra när solen skiner och det inte blåser så mycket. Jag satte kursen mot Sicklings och gick genom skogen dit. Det är så behändigt att gå genom hagen bakom fd Klintehemmet och sedan gamla järnvägen och vika av vid pilen så att man kommer   ut mitt för Källingmyr. Sen är man nästan framme. Den där pilen är för övrigt något som kommit dit sedan jag gick där senast.

 

Nu är det verkligen fart på turisterna. Jag fick stå en lång stund och vänta de gånger jag skulle över vägen. Många som tänkt semestra i t ex Grekland väljer Gotland i stället i år.

Under högsommarveckorna i juli och augusti kommer resandet att vara cirka 70 till 75 procent av resandet 2019. För juli månad motsvarar detta drygt 70 000 enkelresor per vecka och resandet ser ut att hålla i sig in i augusti.

Källa: Destination Gotland

IMAG2871
Rosorna blommar helt fantastiskt och doftar ljuvligt.

Hem gick jag över samhället och där träffade jag några bekanta, som jag fick mig en pratstund med. Jag kom hem precis lagom till lunch, som blev en repris av gårdagens.

bellan
Han ligger bra till för en topplacering

Tack Bellan, för ett väldigt trevligt sommarprat! Dagens värd Rasmus Troedsson, skådespelare och journalist, känd som hovmästaren Bellan Roos i  Vår tid är nu, berättade om sin alkoholism och om hur orättvisa har räddat honom och om sin tro på Jesus. Han var väldigt bra och jag njöt verkligen av hans utläggningar och av musiken, som var helt i min smak.  👍

 

Dagens ordspråk:
Ingen är så blygsam att han inte gärna hör beröm.

Trevlig fortsättning på tisdagen!

23 reaktioner till “Tack Bellan!

  1. Jag lyssnar på så mycket böcker nu, att jag helt missar sommarpratarna, men dom finns ju kvar att lyssna på senare som tur är.
    Vi har också 17 grader, helt lagom för mig.
    Kram

  2. Ett mycket bra sommarprogram och kolossalt bra musik.
    Nu har jag 10 liter blåbär i frysen, det kommer att sitta fint i havregrynsgröten framöver.
    Nu tar jag med en liten pall som jag sitter på när jag plockar, går hur bra som helst och ryggen mår bra.
    Kram

  3. Det är klart att sommargästerna kommer till Gotland! 😀 Skulle jag också gjort om inte om hade varit med resan dit och hem. Samma med Öland, har en stående inbjudan där, men resan funkar inte.
    Kul att du fick lyssna på en intressant pratare 😀
    Kram, Gerd

    1. Det är nog många som inte bekymrar sig speciellt mycket för varken det ena eller det andra. Vi övriga får sitta hemma och trycka.
      Kram

  4. Du ser ut att ha många, fina promenadvägar, omkring där du bor! Och många blommor att njuta av!
    Skådespelarnamnet Rasmus Troedsson kände jag inte igen, men Bellan Roos visste jag ju vem det var! Vilken bra skådespelare han är!
    Lite växlande molnighet och kring 20 grader här idag, det blev en promenad för mig också!
    Kram och ha en trevlig kväll!
    Monica

    1. Jag kände inte heller igen honom på namnet och vet aldrig att jag har sett honom som någon annan än Bellan. En roll som han bara nämnde i förbifarten för att presentera sig.
      Kram

  5. Även här är det massor med turister så det märks verkligen att nästan alla håller sig inom landets gränser.
    Ännu ett intressant program förstår jag. Själv har jag inte kommit till skott och lyssnat trots goda ambitioner…

    Kram och god tisdagskväll!

    1. Du har ju fullt upp, så det är väl inte så konstigt att det inte blir av att lyssna på radion.
      Kram

  6. Rosorna blommar enormt i år. Du fick en skön promenad i det fina vädret.
    Kramar från oss

  7. Visserligen är jag väldigt fäst vid Gotland, men båtresan över i dessa tider, nej tack. Och här var det, konstigt nog, 19 grader i eftermiddags trots regn, och det kändes riktigt varmt.

  8. Du fick en fin promenad … och många blommor finns det att njuta av!
    missade programmet idag … glömde det helt enkelt när jag pysslade ute i trädgården, men tänker lyssna i efterskott i morgon 🙂
    Snart sovdags!
    Kram

    1. Har man en stor trädgård finns det alltid något att pyssla med.
      Nu är det sovdags för mig också!
      Kram

  9. Lyssnade på Emma Örtlund idag när jag rensade. Hon var bra, men svor alldeles för mycket i min smak. Får väl se om andan faller å att lyssna på honom imorgon.
    Nu ska jag se sista avsnittet av Familjeband. Sen får vi väl sova om vi ska orka med morgondagen. I alla fall jag. Pojkarna kan ju alltid sova lite när de vill.
    Kram

    1. Familjeband såg jag för ett tag sedan. Det var en bra serie tycker jag. Nu börjar säsong 2 av The Split, så den såg jag ett avsnitt av i kväll. Kram

  10. Hoppas invasionen av Gotland blir ”lagom”, vad det nu kan innebära och hoppas att det blir bra.
    Har inte lyssnat på Bellan ännu, tyckte det värkade lite tungt, men kanske ska ge det en chans.

Kommentarer är stängda.