Fem en fredag v28 – Sommar II

Det ska bli regn i dag påstår SMHI, men än så länge är det en rätt behaglig förmiddag med 20º och svag vind. Jag, som tog på mig jeans efter att jag duschat (obs Krister, efter duschen), ska gå och byta om till shorts. Men först elisamatildas fredagsfrågor:

1. Hur spenderade du somrarna som barn?
Somrarna tillbringade vi stor del av tiden på olika badplatser, alla på cykelavstånd. Vi hade inte bil, så det var cykel som gällde, om inte pappa slog på stort och bjöd på taxi. Simskolan var också obligatorisk, tills man kunde simma ordentligt och tagit en massa märken.

IMAG3531
Djupvik, där vi hälsade på tant Lisa
IMAG1709
Björkhaga
p1060508
Warfsholmen

2. Hur spenderar du sommaren i år?
Sommaren i år är inte lik någon annan sommar och jag är i frivillig karantän och håller mig mest för mig själv här hemma och det går bra det med, även om det är ganska trist.

3. Vad skulle du vilja göra i år men som inte går?
Det finns en hel del jag skulle vilja göra. Åka till Karlsö t ex, men i år är ön stängd för turister.

IMAG0801
Stora Karslö

4. Vilken är favoritsysslan på sommaren?
Njuta av sol och värme, sitta i skuggan under parasollet och läsa, åka till Visby och strosa omkring i stan och beundra alla vackra rosor gå i Almedalen och Botaniska trädgården.  Och så lyssna på Sommar i P1 förstås.

5. När brukar du ta första doppet?
Numera är det inte helt självklart att det blir något….

Dagens ordspråk:
Om du tror att du vet allt är du dåligt underrättad.

Ha en trevlig fredag!

22 reaktioner till “Fem en fredag v28 – Sommar II

  1. Så härliga somrar du har att minnas! Själv tillbringade jag somrarna där vi numera bor permanent, det är en stor lycka!
    Och så gör jag som du, håller mig här hemma eller på promenad. Lite trist, men efter att ha hört gårdagens sommarpratare inser man ju, att det är det enda rätta!
    Må så gott,kram, Monica

    1. Jag hade verkligen fina somrar fram till tonåren i alla fall, för sen började sommarjobben, men det var ju roligt det också.
      Vi får försöka vara rädda om oss!
      Kram

  2. Inget är som det brukar men vi får göra det bästa av det och hoppas på nästa sommar. Härliga sommarbilder!

    Kram och god fredag!

  3. Det är roligt att vi kan minnas trevliga somrar från barndomen. Vi hade bil ganska tidigt så vi var ute och for. Men cyklandet hänger i.
    Ja, inget val i år, gäller att göra det bästa.
    Fredagskram!

  4. Vilka härliga badbilder och en fin uppväxt.
    Strosa i Visby är trevligt det minns jag från mitt besök för många år sedan.
    Kramar från oss

  5. ja, barndomens somrar var härliga. och de kan fortfarande vara ganska härliga särskilt om en får träffa sina små barnbarn. men så blir det ju inte i år. men det är bara att rätta sig efter föreskrifterna. fint med grönskan i varje fall

    1. Ingenting är sig likt i år, men det är bara att rätta sig efter rekommendationerna.
      Ha en fin helg!

  6. Åh, så fina badplatser! Ser så mysigt ut, Stora Karlsö skulle jag också vilja besöka, men det får bli senare 😊

  7. Du bor ju på bästa semesterplatsen! Dit alla vill komma, men kanske blir det alltför trångt i sommar. Och visst skiner solen alltid där? Trevlig helg

    1. Njaa, solen kan vara nog så opålitlig, men mycket turister har vi här, även denna coronasommar. Trevlig helg själv!

  8. Den här sommaren är inte lik någon annan – du har många fina sommarminnen – fina bilder!
    Ha en fin lördag!
    Kram

Kommentarer är stängda.