Mårbackor och Glad måndag

Man kan hålla sig för skratt den här måndagsmorgonen för det är samma gråväder i dag som den senaste tiden, dessutom så regnar det lite lätt, så i dag stannar jag nog inomhus. Igår var jag ute på en ordentligt promenad på eftermiddagen, så jag tycker att jag kan tillåta mig att vara lite lat i dag. Jag kanske rent av kan avsluta boken jag håller på med.

Här kommer mitt bidrag till Caritas måndagsutmaning. Hon tycker ju att vi ska muntra upp oss med någon trevlig bild på måndagarna och mina mårbackor gläder mig både i vas och kruka.

Mårbackorna hade ränt iväg så hemskt och de var definitivt ingen prydnad längre, så i dag har jag beskurit dem ordentligt och när det sedan blir dags för julblommor i köksfönstret åker de in i sovrummet, där de förhoppningsvis sätter några fina skott som jag kan plantera sen fram i januari/februari, så att jag får nya fina plantor till våren. Man sysselsätter sig så gott man kan. 😊

Ha en glad måndag!

18 reaktioner till “Mårbackor och Glad måndag

  1. Tråkigt när vädret inte levererar men då får man roa sig så gott det går inomhus. Här står pelargonerna fortfarande utomhus men vilket öde de ska möta är inte bestämt än…
    Hos oss är vädret helt okej så jag hoppas det fortsätter så.

    Kram och glad måndag till dig!

  2. Här är det faktiskt strålande sol idag, men jag fastnade inne med dagens korsord. Men nu får det bli ett krafttag i trädgården, där är mycket som behöver klippas ner. Nu har löven börjat täcka gräsmattan, men det är för vått för att köra med gräsklipparen, så det får vänta.
    Du kan gott stanna inne med lugnt samvete om du gick en lång runda igår!
    Dina Mårbacka är så fina både i kruka och i vas!
    Ha det så bra, kram, Monica

  3. Inget mysväder alls. Jag hade tänkt promenad igår, men jag fixade skjuts i stället.
    Mårbackorna är så fina när de är i blom.
    Glad måndag och kram!

  4. Trist väder även här men jag tog mig ändå ner till vårdcentralen för provtagning och min fjärde Covidspruta, så har jag ändå gjort något vettigt iallafall, men vädret är lika trist för det. 😉

    Att sysselsätta sig är ju A och O.

    Ha en fin dag nu Ingrid.

    1. Bra att du fått din fjärde spruta. Nu är det väl den vanliga höstsprutan som väntar i november. Ett fasligt sprutande är det….
      Ha det gott!

  5. Skönt att du har sysselsättning inom hus när det är skitväder. Vi har lyckats undvika regn på två promenader får se hur det blir på nästa.
    Kramar från oss

  6. Du är så duktig med dina pelargoner. Jag lyckas aldrig få dem så kraftiga och fina som dina.
    Kram/Kicki

  7. Så vackert! Du tar verkligen väl hand om dina pelargoner, jag är betydligt slarvigare, men nu har jag fått så många andra växter som slåss om utrymmet i den inglasade balkongen. Spännande att se hur mycket som kommer att överleva. Väldigt grått och fuktigt i dag här också…

    1. Vi får väl se hur det går med de där mårbackorna, de är inte helt enkla tycker jag. Man börjar verkligen längta efter ens solskensdag nu. ♥

Kommentarer är stängda.