Glad måndag

Det var inte någon kö på Rondo när jag kom dit vid halvtretiden igår för att rösta. Just då var det i princip bara jag och funktionärerna där, så det var fort avklarat. Vid riksdagsvalet 2022 var det lång kö för att få komma fram till valurnorna, men EU-valet var kanske inte lika intressant att delta i och man rapporterar att bara lite drygt 52% av de röstberättigade på ön utnyttjat sin rätt.

Klippningen gick bra och nu ser jag mig i spegeln då och då och kan konstatera att det blev ganska kort, men lika bra det, för det växer ut väldigt fort. Om ett par veckor är det säkert helt perfektl

I dag är det måndag och solen skiner, men det blåser hemskt den här morgonen, det är bara 12 plusgrader och i natt har vi fått ett par mm regn igen. Jag har varit ute på en kontrollrunda och kan konstatera att penséerna, som vuxit sig ganska höga, far väldigt illa i blåsten. Deras tid är nog snart förbi….

Bloggvännen Carita tycker ju att vi ska muntra upp oss på måndagarna med en trevlig bild och eftersom jag inte har något nytaget foto, letade jag fram ett gammalt, inklusive en gammal historia. När jag började med hemsida och blogg var det väldigt populärt att skicka liknande historier och bilder till sina nätvänner och jag har sparat dem i en mapp som jag har döpt till Guldkorn från nätvännerna. Här kommer ett bidrag från Carola, som jag inte hittar på nätet längre.

En äldre man sitter på en parkbänk, när en yngre man med uppåtstående spikrakt hår kommer och sätter sig bredvid honom. Killens hår är gult och grönt med orange och lila strimmor och ögonen är svarta av makeup. Det äldre mannen stirrar intensivt på killen i flera minuter. Efter ett tag blir punkaren smått irriterad på hans gloende, så han utbrister: ”Ha´ru aldrig gjort nå´t urflippad i ditt sketna liv?”

Den gamle mannen tänker efter en stund och svarar sen, ”Jo det har jag faktiskt… en gång blev jag riktigt full och satte på en papegoja och nu sitter jag här och undrar om du möjligen är min son….

/Från Carola måndagen den 22 oktober 2007

Glad måndag!

24 reaktioner till “Glad måndag

  1. Solsken och 18 grader här idag! Ska försöka ta mig ut på en promenad.

    Det var en rolig historia om än lite burlesk…

    Ha det gott, kram, Monica

  2. Det var ganska så får som röstade vilket jag tycker är lite märkligt men det är som det är. Förstår att du tog bilen för vädret var verkligen allt annat är pålitligt. I dag ska vi i alla fall slippa regnet.

    Ha ha, tack för ett gott skratt på måndagsförmiddagen!

    Kram

  3. Härlig komedi där, uppskattas..hahaha. 🙂

    Nej, det var väl inte köer direkt igår vid valurnorna, själv förtidsröstade jag och så även hustrun.

    Ha nu en fin måndagseftermiddag.

  4. En rolig historia, jag har hört den förut, men kunde inte låta bli att skratta nu igen.

    Jag får skämmas angående valet, jag har inte haft energi att sätta mej in ordentligt, men hade tänkt att rösta ändå, sen hände det något och det blev inget röstande.

    Ha en fin start på veckan.

    Kram

  5. Haha … vilken kul historia du bjuder på!

    Jag förtidsröstade och det var också helt utan några köer.

    Önskar dig en fin måndagskväll!

    Kram

  6. Jag fnissade lite och undrade om den yngre mannen kände sig tacksam…Och vi hade ju förtidsröstat, så sen var det bara att vänta på resultaten, inte helt oväntat. Jag har nyss varit och lyssnat på barnbarnens fiolavslutning, lika roligt varje år.

Lämna en kommentar