Valsöndag

I dag är det val till EU och visst ska jag gå till Rondo och lägga min röst. Jag har varit lite osäker på hur jag ska rösta, så jag har gjort valbarometern och tror att jag har hittat en kandidat som jag ska rösta på. Det blir fram på eftermiddagen, i samband med att jag ska gå och klippa mig. Ja, det stämmer, jag har fått en söndagstid!

Igår kväll, när jag gick och la mig, upptäckte jag att det regnade och i morse var det 13 mm i regnmätarna, men det är blåsigt i dag och nu vid halvtolv-tiden har vi bara 13º i skuggan, så det känns väldigt kallt i vinden. Jag har varit ute i täppan och pysslat en stund, för sommarastrarna börjar blomma och de är lite rangliga, så jag har satt dit buskstöd i rabatten.

Ännu blommar vallmon, men den börjar se lite bedagad ut.

Trevlig söndag!

16 reaktioner till “Valsöndag

  1. Här har det regnat både i natt och en skur på förmiddagen. Tyvärr har vår regnmätare gått sönder, så jag vet inte hur mycket som kommit.

    Nu skiner solen för fullt men det är bara 14 grader varmt. Om en stund ska Rig, S-G och jag åka och hälsa på Kenneth på sjukhuset. Troligen kommer han hem imorgon – något jag både gläds över och fasar för…tänk om han faller igen…

    Men vi ska ju få hjälp av hemtjänsten, så det går säkert bra.

    Ha en fortsatt fin söndag, kram, Monica

    1. Så roligt att höra att du får hem Kenneth nu, men jag förstår din oro. Hoppas att det kommer att gå bra och att du får god hjälp av hemtjänsten.
      Kram

      1. Det är ovisst om Kenneth kan komma hem, troligen blir det inte imorgon utan senare. Han var väldigt nerstämd…

        Kram/Monica

        1. Så tråkigt Monica! Men det är klart att han blev besviken om han väntat sig att få komma hem. Kram

  2. Tycker det var lite svårt i år med detta att välja men även jag bestämde mig till sist.

    Regnat hela natten här inklusive åska, ja jösses, hoppas det rättar till sig snart. 🙂

    Ha en fin dag nu Ingrid.

    1. Det verkar som om det ska bli så här svalt och blåsigt en vecka till, sen kommer värmen tillbaka. Hoppas att det stämmer!

  3. Jag gjorde också valkompassen och såg en del av debatterna så jag lyckades att fatta ett beslut. Nu har vi varit och röstat men det var ingen större tillströmning att prata om. Undrar hur högt eller lågt valdeltagandet blir?

    Här är det rena höstvädret i dag med regn och väldigt vassa vindar. 15 grader förvisso här men varmare än så borde det vara i juni tycker jag.

    Kram och god söndag!

  4. Vi röstade ju tidigt, så det var klart. Visst regnar det stup i ett, vi hade tur både när vi skulle i och ur bilen, men det var bara +8 när vi åkte till kyrkan. Det blir väl som förra året, varmt i maj och sen blir det regn och rätt svalt.

  5. Jag förtidsröstade … så idag slapp jag.

    Lite växlande väder med sol, regn och tidvis riktigt blåsigt, men just nu sol igen.

    Ha en fin söndagskväll!

    Kram

  6. Vallmo är så vacker

    Men jag lyckas aldrig att få dem att växa hos mig

  7. Så fin hörna du har där, synd att vallmon inte håller så länge, men nu kommer det annat som pryder rabatterna.

    Jag har också satt buskstöd i rabatten, jag hoppas det räcker, den ostliga vinden kommer direkt hit från havet och ibland bryter den av blommorna.

    Kram

    1. Jag har dahlior i krukor som ska få flytta över till rabatten när det är dags att rensa vallmon. Det blir säkert bra!
      Kram

Lämna en kommentar