Gårdagens handel….

…gick bra, förutom att Konsum fortfarande inte hade fått hem diskmaskinssalt och handdiskmedel av det märke jag vill ha. Eftersom jag hade planerat in en tur till Gahms i Fardhem på eftermiddagen, tog jag bilen till Konsum och då var det ju behändigt att fortsätta till Kustgrillen, när jag handlat färdigt och köpa en portion Thai-mat till lunchen, för den här veckan har de bland annat Pad Thai, som jag gillar.

När maten var avklarad åkte jag till ”Gamen” och det första jag gjorde var att gå in i butiken och kolla om de hade salt till diskmaskiner och visst hade de det och sen gick jag och kollade på parasoller och hittade ett.

När jag kom hem med mitt nyförvärv monterade jag det, men nu var det skugga på terrassen, så jag gick ut och satte mig på framsidan med min korsordstidning ett tag. Det är trevligt att sitta där, för alltid är det någon som stannar till och pratar en stund när de går förbi.

Det här parasollet är lite större än strandparasollet jag köpte förra sommaren, men inte lika stort som mitt förra, men det räcker för min del. Det är inte så många dagar under sommaren som man har behov av skugga.

I dag skiner solen igen, men det blåser rätt mycket och det är bara 19º, så något större behov av parasoll finns inte för tillfället i alla fall och nu väntar tydligen en period med kyligare och ostadigare väder. Jag hoppas att det blir skapligt i morgon, för då ska vi (SPF) fira Nationaldagen på Klinteberget som vanligt.

Trevlig onsdag!

14 reaktioner till “Gårdagens handel….

  1. Åh, så fint och ”ombonat” det ser ut med din nya parasoll! Gillar tyget i den mycket!

    Jag kan tänka att det är mysigt att sitta där och se några gå förbi, prata med någon etc, etc!

    Här har det regnat lite på morgonen men nu skiner solen igen. Lite blåsigt dock och bara 18 grader.

    Maken är kvar på sjukhuset och min förkylning vill inte ge med sig. Men idag ska vi ha städning här istället för i fredags när jag var tvungen att avbeställa p.g.an sjukdom.

    Ha en fortsatt bra dag, kram, Monica

    1. Jag skulle gärna vilja ha lite regn, men det kommer väl endera dan.
      Så skönt för dig att du får hjälp med städningen i dag, speciellt nu när du är förkyld.
      Krya på dig och hoppas att du snart har maken hemma igen. Kram

  2. 95 kronor är väl inte dyrt för en lunch i dagens läge? Tvärtom skulle jag vilja säga.

    Så fint du har vid din sittgrupp det ser inbjudande och somrigt ut. Jag har inte tagit fram mitt parasoll ännu, i måndags var första dagen jag satt ute och åt, då hade det hunnit bli skugga där, och jag har bara fikat ute en gång.

    Så bra att du fick tag på saltet till slut, undrar hur länge det ska dröja innan de får in de på ditt konsum.

    Ha en fin mitt-i-veckan-dag, kram!

    1. Nej, det är inte dyrt, men om man jämför det man svänger ihop själv kan det ju tyckas så. Men det får man unna sig!
      Jag har suttit ute rätt mycket och det är skönt med ett parasoll, men ska ju vara försiktigt med solen.
      Kram

  3. Det känns lite mer ”ombonat” med parasoll och det blev så fint. Vi har ännu inte fått ut våra trädgårdsmöbler på framsidan så nåt att ha parasollet uppfällt över har vi inte…

    KRAM-Susie

  4. Det parasollet ser ut att räcka bra tycker jag. En mysig plats att sitta på och dessutom trevligt att folk stannar till och växlar ett par ord.

    Jag tycker det låter okej prismässigt, speciellt med tanke på att det räcker till två luncher.

    Önskar en fin onsdag nu!

    Kram

  5. 95 kronor är väl värt värt varenda krona, speciellt då det finns en hel portion kvar…det fungerar ju.

    Parasollet får godkänt av mig, bravo. 🙂

    Ha nu en jättefin kväll.

  6. Så bra att du är beredd med parasollet nu, det är snyggt! Det är viktigt att ens mat är god, och eftersom du gillar deras är det väl bra att passa på, tänker jag, två portioner dessutom.

  7. Det är besvärligt när det man har på listan inte finns. Jag har ju flera Stora Coop att välja på och är rätt insatt i deras sortiment. Valde Västberga igår, men just den dricka jag ville ha var slut så jag fick ta en annan. Tyresö är mindre och där kan det vara en hel de som fattas om man inte tänkt igenom ordentligt. Förr var det uppstyrt och alla hade samma varor. Det var bättre förr… 😀

    Får se om det blir något parasoll för mig den här sommaren. Annars kanske jag kan köpa ett i slutet av säsongen inför nästa sommar. Just nu är det en del som behöver fixas först.

    Ha en fin avslutning på onsdagskvällen!

    Kram

    1. Det har ju varit krångel länge med leveranserna till Coop p g a deras nya centrallager, men det ska väl bli bättre förhoppningsvis, för här har det varit ganska hopplöst.
      Hoppas att du har en fin kväll! Kram

Lämna en kommentar