Det är en….

…solig och fin söndag, men det är väldigt blåsigt och bara 7-8 plusgrader, så det vill till att man håller sig i lä, om man ska vara ute. Jag har suttit  på terrassen en stund och där var det rätt skönt och solen värmde gott. Enligt gammal sed är det den första sommardagen den 14 april, men det tycker jag inte att jag kan hålla med om. Det ska mer till för att jag ska kalla det sommar!

Gårdagen blev en ganska slapp historia, för när strykningen och snabbstädningen var avklarad hamnade jag framför tv:n. Jag borde ju ha gått ut en sväng, men latmasken slog till och så skyller jag på blåsten.

Igår satte jag ut regnmätarna och i dag fick jag anledning att tömma dem på 4 mm.
En balkansippa har rymt från rabatten

Jag har haft en lugn och skön söndagsförmiddag och inte ens behövt tänka på vad jag ska äta i dag, för jag är bjuden till Stenstugu på söndagslunch och det ser jag fram mot.

Trevlig söndag!

17 reaktioner till “Det är en….

  1. Även här är det soligt och fint men blåsigt. Jag ska försöka ge mig på rosorna idag, men ryggen vill inte riktigt…

    Det låter så skönt att du satt ute i solen en stund på förmiddagen idag. Jag tror att jag ska bära ut altanstolarna från boden idag och sätta på vår rena altan!

    Lite eftermiddagskaffe där kan jag tänka mig!

    K har varit uppe på vår vårdcentral idag – ny blödning i morse.

    Så mysigt med söndagslunch på Stenstugu!

    Ha det gott, kram, Monica

    1. Vilket elände med den där näsblödningen. Att de inte kan gå någon ordning på den.
      Så jobbigt för er båda två!
      Kram

  2. Härligt att bli bjuden på lunch! Det var nog klokt att inte gå ut i blåsten, här blåste det väldigt. Lite regn också, men nu på kvällen skiner solen. Men det är kallt, jag håller med dig om att lite varmare ska det vara för att man ska kalla det sommar. Förra året ställde jag tydligen ut citronträdet, men det känns inte aktuellt än.

  3. Så trevligt med lunch på Stenstugu! Kan tänka mig att det som vanligt blev god mat.

    Kram och god kväll!

  4. Det är ok att vara lat ibland, så det var helt rätt av dej att ge vika för latmasken.

    Det har blåst ordentligt här idag, jag låg och tittade på träden som böjde sej för vinden utanför fönstret, sol och regn var det också. 

    Trevligt att bli bjuden på lunch!

    kram

    1. Det är alltid att komma till Stenstugu och det är trevligt att slippa äta ensam någon gång då och då. Kram

  5. Trodde jag skulle våga mig ut lite i trädgården i veckan som var, men jag har fortfarande inte varit ute sen före jul. Det är alldeles för kallt för mig som måste sitta stilla på en pall och försöka rensa lite. Och det där med att det ska vara ”sommar” 14 april stämmer ju inte alls, det är ju knappt vår…

    KRAM-Susie

  6. Här verkar blåsten dragit förbi, hoppas den inte kommer tillbaka. Inte regnar det just nu heller, men mulet är det.

    Den är vacker den där Balkansippan. Blommor är ett av vårens glädjeämnen.

    Ha en bra start på veckan!

    Kram

  7. Riktigt kyligt i blåsten igår här också … idag ännu en solig dag, men ingen värme idag heller.

    Ha en fin start på veckan!

    Kram

  8. Det blåste ordentligt här också. Skönt att bli bjuden på mat och få sällskap.

    Kramar från oss

Kommentarer är stängda.