I dag var det massor av bilar….

…..på återvinningen i Klintehamn när jag kom dit vid halvelva-tiden och det är ju inte att undra på, för de har bara öppet på söndagar nu under lågsäsong, men när turisterna kommer öppnar de några vardagar också. Jag undrar hur mycket skräp som kommer att dumpas i diken och skogar, när folk som varit vana vid att det varit öppet måndag, torsdag och lördag, kommer dit och upptäcker att det är stängt.

Vi har ett bra soprum här på Odvalds och det mesta kan man lägga där, men inte allt. Elektronik och grovsopor till exempel och i dag hade jag lite sånt, som jag ville bli av med.

Naturligtvis tog jag en sväng in på Konsum ”när bilen ändå gick” och mest för att jag ville köpa torskrygg, som det varit bra medlemsrabatt på den här veckan och i dag var det sista chansen. Tänk att den där värdelösa torsken, som fiskarna nästan gav bort förr i tiden, har blivit så värdefull.

Någon torsk blev det inte till lunch, utan Buffalo Wings med Herrgårdsgrönsaker och babytomater.

Det är mulet och väldigt blåsigt i dag, men behagliga 12º och spireorna och schersminhäcken börjar skifta i grönt.

Trevlig söndag!

10 reaktioner till “I dag var det massor av bilar….

  1. Så tuff du är, som åker till tippen själv! Det har jag inte gjort på många år…På vår tipp måste man numera legitimera sig när man åker in, för man har bara ett visst antal ggr man får tippa per månad!

    Buffalowings har vi också ibland, det är ju så gott! Vi brukar ha morotsstavar(råa morötter), som vi doppar i en sås av creme fraiche blandat med riven ädelost till.

    Ja, torsk har verkligen blivit dyrt! Men en så god fisk, tycker jag, stekt, kokt eller ugnsbakad!

    Har just kommit in efter en skön promenad. Lite soldis här, bara svag vind och 14,8 grader just nu!

    Ha en fortsatt fin söndag, kram!

    1. Tack för tipset med morotsstavar, det låter gott. Torskfavoriten just nu är kokt med äggsås. Ha det gott! Kram

  2. Vet inte något om öppettiderna här i GBG men lite mer än söndagar är det nog.

    Vi har ju våra sopbehållare på utsidan för hushållssopor och matrester uppdelat på två behållare, allt enligt lag.

    Elektronik kunde vi förr slänga i ett rum här i huset men det togs bort, folk missbrukade det och slängde annat.

    Nu har vi en container varje månad för det mest skrymmande (Grovsopor) och elektronik, även kartonger ska slängas där tydligen.

    Torskrygg är allt gott det, tror vi har en bit i frysen när jag tänker efter här.

    12 + är ju bättre än 12- 😉

    Ha en fin söndag.

    /Guldkryckan

  3. Det är lite intressant hur det har blivit med olika fisksorter. När jag var liten var torsk rena vardagsfisken medan lax var lyxmat. Numera är det precis tvärtom. Själv är jag väldigt förtjust i torskrygg och färsk sådan är så gott.

    Önskar en fin söndag nu!

    Kram

  4. Lax, torsk, spätta, abborre och öring är favoriter. Fiskbilen har bra sortiment så man kan lyxa till det ibland.

    Kramar från oss

  5. Vår tipp är öppen 2 förmiddagar och en hel dag i veckan nu, sen under högsäsong brukar det vara öppet fler dagar och en lördag i månaden, tror jag.

    Ja, jag tycker alla fisk har blivit dyr nu, Stefan har rökeriet hamnen så jag blir lite bortskämd emellanåt då jag får därifrån, men jag köper på ICA med.

    Din lunch ser god ut, Buffalo Wings har jag aldrig ätit.

    Kram

    1. Jag köper hellre Buffalo Wings än färdiggrillade kycklingdelar. Det är kryddiga och goda och helt färdiga, bara att lägga i micron tillsammans med grönsaker. En perfekt snabblunch. Kram

Kommentarer är stängda.