Lördagspromenad

Det är lika grått, blött och trist väder i dag, som den senaste tiden, men temperaturen har stigit lite i alla fall. Nu på förmiddagen har vi 7º och det får man väl vara nöjd med. Det är flera dagar sedan jag var ute och rörde på mig, så jag bestämde mig för att ta en promenad på förmiddagen. Det blåser i alla fall inte så mycket i dag.

Jag provade först att gå utan rollatorn, men fick så ont, så jag vände hem igen och tog fram den ur förrådet och så gav jag mig iväg Donnersgatan ner. Det gick jättebra och jag kände att kroppen mår bra av att jag går mera upprätt och inte tippar över åt höger så mycket.

Det blommar så fint i rabatten längs trottoaren på Donnersgatan.

Det var stilla och lugnt på samhället i dag och jag såg inte en enda människa på min promenad. Jo förresten! En cyklist mötte jag på Donnersgatan och på hemvägen tror jag att jag såg honom på Verkstadsgatan.

Det är gott om scilla lite varstans nu

När jag kom fram till Vallekvior igen fortsatte jag på den bort mot blåsippstället. Jag har inte varit där sedan jag såg årets första sippa och det är ett bra tag sedan. Det är helt otroligt så mycket fågelsång det hörs från träden nu. Koltrasten framför allt, men en massa andra ljud också.

Längs vägrenen har iskrokusen blommat färdigt och nu är det nunneörten som tittar fram bland höstlöven.
Och visst fanns det blåsippor. Det var rätt gott om dem faktiskt, men det är så mulet i dag, så de var inte utslagna utan stod i knopp.
Hemma igen efter min först Klinterunda med min nya promenadkompis. Nästan 4 km gick vi. Det känns toppen!

Nu är det dags för lunch och i dag ska jag äta upp den sista påsksillen, så nu ska jag gå och sätta på några potatisar.

Trevlig lördag!