Jag har just kommit hem…

…efter en förmiddagsrunda och det var attans vad det tog emot i dag! Jag fick ta flera bänkpauser. Det var stilla och lugnt på samhället så här på söndagsförmiddagen och på Konsums parkering fanns det bara tre bilar. Det var nästan synd att jag inte hade något ärende dit i dag.

Utanför Åvallegården och Vallemo. Det var vackert förr när vattnet porlade över och mellan stenarna, men man sparar på resurserna.
Efter att ha pausat på Torget fortsatte jag ut på Donnersgatan och tog en paus där också, men sen tog jag mig hem utan avbrott.

I dag behöver jag inte tänka på någon matlagning, för jag är bjuden till Stenstugu på lunch, men innan jag åker dit, ska jag ta en sväng upp till Fröjel kyrkogård och se om någon från Djurmans Sten & Gravyr varit och snyggat till Åkes gravsten. Färgen i texten har bleknat, så man inte kan se vad det står på stenen när den är torr.

Trevlig söndag!