Lördags- och söndagspromenad

Igår gick jag ut på en promenad efter lunch och jag gick ”bänkrundan”, men det blev inget besök på Konsum, utan jag tog Donnersgatan direkt hem.

När jag kom hem satte jag på tv:n och tittade på Kungafirandet en stund. Jag är väl inte speciellt rojalistisk, men hur det nu än är, så år det lite roligt att titta på all pompa och ståt, men jag hängde bara med någon timme, sen såg jag de sista avsnitten av Snöänglar på SvtPlay, tills det var dags för nyhetssändningarna.

I dag är det är en varm och skön söndag med lite lätta moln och svag vind och när morgonpysslandet var klart var jag ute och plockade en bukett dahlior, för i morgon skulle mamma ha fyllt 110 år och jag ville upp till kyrkogården med lite blommor. Först tänkte jag ta bilen, men så bestämde jag mig för att gå. Det tog emot lite och det fanns ju inga bänkar att pausa vid, men det fanns rätt mycket blommor på vägkanten, så då fick jag anledning till några stopp och böjningar när jag skulle fotografera dem.

Jag närmar mig kyrkogården

När jag var nästan framme vid kyrkan hörde jag kyrkklockorna och misstänkte att det var högmässa, men smög mig in på kyrkogården i alla fall med mina blommor.

På hemvägen, som kändes mycket lättare, vilket kanske berodde på att det var nedförsbacke, fick jag se årets första igelkott.

Så tragiskt att få se den ligga överkörd mitt ute på vägen. 😥

Nu är det hög tid att laga till lite söndagslunch. En bit stekt lax med spenatstuvning står på menyn och eftersom dagens motionsrunda (3,45 km) är avklarad kan jag unna mig en middagslur i solstolen sen.

Trevlig söndag!