Nu håller jag helg!

Det blev ingen fredagsstädning igår utan den sparade jag tills i dag och nu är den avklarad och jag kan hålla helg. I dag plockade jag bort mina små fläktar, som jag tog fram i maj någon gång, när jag inbillade mig att det skulle bli en varm sommar, men jag har inte använt dem en enda gång i år. Det var tur att jag fick komma till Sicilien, för även om det kanske var i varmaste laget en del dagar, fick jag uppleva varma sköna kvällar och det är nästan det bästa av allt.

Kvällskonserten på torget i Gaggi glömmer jag inte i första taget

I dag är Eva och Claudio på väg hem och jag hoppas att de får en lika problemfri och fin hemresa som jag fick för fjorton dagar sedan.

Igår tog jag en biltur till kyrkogården i Fröjel på förmiddagen, för att kolla läget. Sedan åkte jag till Konsum och veckohandlade och så till apoteket för att fylla på pillerförrådet. Klockan närmade sig lunchtid och jag hade kollat fredagens thaimeny på Kustgrillen och sett att det fanns Pad Thai, så det köpte jag med mig hem.

Efter lunchen satte jag mig ute och läste tills det blev kaffedags.

Boken är verkligen fängslande och den handlar om en fängelsepastor och hans erfarenheter av att arbeta med döddömda fångar.

Tack för den Kerstin!

Mina dahlior är också rätt fina!

Trevlig lördag!