Nu ligger dahliorna….

…snart i riskzonen, för i natt har vi bara haft +8º och de är väldigt frostkänsliga, men i dag skiner solen igen och nu vid tolvtiden har värmen stigit till 15º. Jag tassade ut i det blöta gräset i morse för att tömma regnmätarna och under gårdagen fick vi 11 mm här vid Odvalds, vilket jag rapporterat in till Regnkollen Gotland .

Sedan startade jag en maskin tvätt och gav mig iväg ut på en Klinterunda. Jag misstänker att det har blivit lite för mycket solstolsliggande i sommar, så jag måste nog försöka skärpa till mig. Jag har en runda som jag brukade gå förut när jag hade problem och den tog jag i dag. Den innebär några bänkpauser, som gör att det går lättare att fortsätta.

Tobaken utanför Donnerska huset sprider sig längs hela husväggen. det blir fler och fler plantor
Här, i Donnerska parken, kunde jag ju tagit mig en paus, men nu gick det bra och jag marscherade på
Inte ens Kioskens filtar lockade mig att stanna

När jag kom till Konsum gick jag in och köpte mig en ask hösthallon från Stenhuse. Inte är det billigt precis, men det är inte en påse godis heller. Sedan gick jag hela vägen hem i rask takt, helt utan problem. Hurra!!

Mobilen plingade på hemvägen och när jag kollade den var det ett meddelande från Alltid Öppet. Läkaren jag var hos igår hade bokat in en telefontid i morgon förmiddag! Undrar vad hon nu hittat på?

Trevlig torsdag!