Söndag och halvtid

I väntan på regnet och åskan som helagotland.se varnat för, har jag kollat på fotona från den gångna veckan. Det är riktigt mulet i dag och det blåser och när man kollar på SMH:s radarblixt ser det verkligen hotande ut.

Det verkar bli en riktigt innedag. Vi hade utflyktsplaner i dag, men det är bara att anpassa sig och planera om.

Annars har dagarna när Kerstin o Hassine varit här gått i flygande fläng och vi har hunnit med en hel del och även om det är några dagar kvar, får man väl nästan säga att det är halvtid nu. De kom i onsdagskväll och åker på onsdag morgon igen.

I onsdagskväll var de här på lite mat sedan de varit på Sicklings och packat upp och sedan satt vi och pratade ett bra tag. Det blir många minnen som ska ventileras när Kerstin och jag träffas. Kommer du ihåg…..?

I torsdags kom de hit och hade lunch med sig i form av pad thai från Kustgrillen. Det var varmt och skönt väder, så vi satt ute och åt.

I fredags år vi lunch var för sig, för vi hade rester från torsdagens pad thai som skulle ätas upp och sedan kom de och hämtade mig, för vi hade bestämt med Krister att vi skulle åka och hälsa på honom och Thomas.

När vi kom tillbaka till Klintehamn följde jag med Kerstin o Hassine till Sickling och Kerstin bjöd på härliga laxmackor till kvällsmat. Vi såg på tv ett tag och sedan körde de mig hem till Odvalds.

Kerstin och Hassine vid Kastalen i Fröjel

Igår var det lördag och då åkte vi en sväng till kyrkogårdarna och sedan hem till mig för lunch och en kopp kaffe.