Nu ger jag upp….

….det där med jordgubbar!

Jag har varit ute på en Klinterunda i dag och även om det blåste, så var det ganska varmt och behagligt och vid Kiosken fick jag en trevlig pratstund med ett par bekanta. På hemvägen kunde jag inte motstå att gå in på Konsum och där fick jag se att de hade jordgubbar från Käbbe och dem måste jag ju testa.

Tidigare har jag provat Källunge Bärgård 👎 Stenhuse 👎 och så nu i dag Käbbe 👎 och ingen av de odlarna har goda jordgubbar, utan de är hårda och sura och den där underbara jordgubbssmaken känner man ingenting av.

Allt var inte bättre förr, men jordgubbarna var det absolut. Nu får man invänta hallonen och hoppas att de smakar som de ska.

12 reaktioner till “Nu ger jag upp….

  1. Den sortens jordgubbar hade vi i trädgårdslandet när jag var tonåring och de smakade verkligen jordgubbar. I dag tycker jag att många är hårda och ganska så smaklösa dessvärre. Vet inte om man driver dem för snabbt och hårt…

    Kram

  2. Hemodlade jordgubbar smakar givetvis allra bäst! Idag ska vi äta ”köpe”-jordgubbar, som Vivi kom med till oss och dom luktar i alla fall väldigt gott.

    Det är mycket nu – jag springer som ett skållat troll här och försöker hjälpa K på alla sätt, men det är inte lätt att var till lags.

    Hoppas att det snart blir bättre…

    Kram, Monica

  3. Så tråkigt att du inte hittat jordgubbar som smakar som du förväntar dig. Jag har bara köpt en liter än och de var verkligen goda! Ge inte upp … du hittar säker jordgubbar som smakar som de ska …

    Kram

  4. Rubriken kunde varit skriven av mig! Jag tycker att Blogglandia är bedrövlig att blogga med, så surt.

    Dessutom ska jordgubbar smaka jordgubbar och inget annat. Senga Sengana är en sort som vi haft och det är riktigt söta och goda, inte som annan skit som säljs. Mycket finns att klaga på i matsortimentet, tyvärr.

    Det var bättre förr.

    Kram!

    1. Jag har bloggat lite varstans, med wordpress kommer jag nog att hålla fast vid.
      Ja! Fram för de gammaldags jordgubbssorterna. Kram

  5. Jag förstår din besvikelse över gubbarna, egentligen borde man få smaka innan man köper. De Ölandsgubbar jag köpt har alltid varit goda, men det kan förstås ändra sej.

    Vi hade land på gården, men sen skaffade jag frigående höns och efter att ha hittat en höna under näyet la vi ner jordgubbaslandet. Hellre goda ägg året om än egna jordgubbar ett par veckor.

    Kram

    1. Vi hade höns också, men de var aldrig i trädgården, så jag fick ha mina jordgubbar i fred och äggen i hönshuset.
      Kram

Lämna en kommentar