Det närmar sig….

..och snart är det dags för Sommar i P1 igen. Som vanligt startar man på midsommardagen den 22 juni och premiärpratare är Hampus Nessvold, en skådespelare, som jag inte vet något om. Jag har kollat listan på alla deltagare och det är både kända och okända namn, precis som vanligt.

Sommar i P1, det är min sommar det. Att få ligga i solstolen (eller inne i soffan) 1½ timme varje dag och lyssna på, förhoppningsvis, intressanta och kloka berättelser och bra musik, det gillar jag. Då plockar jag ur hörapparaterna, letar fram SR:s app i mobilen och stoppar mina trådlösa hörlurar i öronen i stället.

Lurarna ligger redan på laddning

Om jag har möjlighet till det, brukar jag ge alla en chans, fast det händer att det blir ett väldigt kortvarigt lyssnande.

Naaj!! Säger jag högt och stänger av programmet.

I dag skiner solen, men det är fortsatt ganska blåsigt och svalt, bara 13º i skuggan nu vid 10-tiden. Jag ska åka en sväng och kolla på gravarna. Här hemma är penséerna i slutstadiet och jag är rädd att det ser likadant ut där.

Trevlig torsdag!

16 reaktioner till “Det närmar sig….

  1. Lyssnar du inte i hörapparaterna? Eller du kanske inte har de som går att koppla till mobilen?

    Nu kollade jag listan, det är flera jag känner igen, men lika många som jag inte känner till. Hampus Nessvold som spelar Therese i kassan, han har inte imponerat på mej. Jag har föresatt mej att lyssna denna sommaren också, men jag har sällan ro så vi får se hur det går.

    Kalla vindar från havet här, brrrr.

    Ha en fin torsdag, kram!

    1. Jag har fel mobilmärke, så det går tyvärr inte att strömma ljud till hörapparaten. Det tänkte jag aldrig på att kolla när jag köpte den.
      Therese i kassan började jag se, när den kom ut, men jag tröttnade efter en kvart.
      Kram

  2. Varje år bestämmer jag mig för att lyssna på sommarpratarna, men jag lyckas nästan alltid glömma bort det…vi får se hur det går i år!

    Här är det ett ostadigt väder med en skur då och då. Men idag kommer K hem från sjukhuset och kommunens hemtjänst kommer hit, för att se vad han behöver. Lite nervöst känns det.

    Ha en bra dag, kram, Monica

  3. Jag har alltid ambitionen att lyssna men det brukar inte bli så mycket av det. När jag har lyssnat har det oftast varit bra, intressant och trevlig musik. Du ligger verkligen i startgroparna. Hoppas det blir bättre väder för att lyssna i solstolen låter tilltalande tycker jag 😀

    Kram

    1. Du har så fullt upp, så jag förstår att det inte kan bli så mycket tid över för att lyssna på radio.
      Lyssna i solstolen är absolut bäst, men förra sommaren blev det många gånger i soffan också.
      Kram

  4. Tänker alltid att jag ska lyssna på Sommar, men lyckas alltid att glömma bort det. Men i morgon tror jag att jag ska försöka komma ihåg det, det är ju Lasse Åberg – en favorit.

    KRAM och tack för påminnelsen – Susie

  5. Jag lyssnar varje sommar. Försöker som du lyssna på varje, även om det ibland tar stopp så man får stänga av. Då man kan lyssna när man vill gör jag det ofta när jag påtar i trädgården eller målar något av mina uthus. Tycker dock att det alltför ofta är samma typ av historia – jag föddes där, så här påverkade barndomen mig, så här blev jag känd/rik/framgångsrik (vad det nu är, gärna med något tragiskt inblandat) och ”det här är bara början” alternativt ”så jag är så himla nöjd med mitt liv”, beroende på ålder. Jag gillar när man pratar om något unikt, lyfter blicken lite och pratar om något annorlunda och inte bara sig själv hela tiden, och när det kommer oväntade saker. Vi får se vem som levererar i sommar!

    1. Jag kan hålla med dig om att uppläggen ofta. är likadana, men ibland blir man överraskad. Som du säger, vi får se vem som levererar i sommar.

  6. Några ska jag försöka lyssna på. Bland andra skidåkar-Ebba, Joakim Paasikivi och Marcus Wandt. Kanske Birgitta Ohlsson med. Säkert blir det några fler om tid så medgiver.

  7. Ja lyssna på det borde jag göra . Nostalgi för det har ju funnits länge. vi har varit utan radio en period men nu har vi köpt en liten enkel

  8. Jag hörde att de skulle komma ut med vilka pratare de skulle ha och tänkte direkt på dig. Alltid roligt när du skriver om dem.

    Lyssnar på vissa, men via pod, när jag har tid.

Lämna en kommentar