50 min i Visby och en Selfie om sömn

Klockan 10.00 i dag landade jag på Visby busstation och 10:50 åkte jag tillbaka till Klintehamn. Det blev en riktig snabbis i dag och i dag gick resan både till och från Visby utan något mankemang. Under de 50 minuterna satt jag hos tandläkaren för årskontroll. Hon hittade ett hål, som varit ett litet hål i flera år, men nu tyckte hon att det blivit större, så det ska åtgärdas, men inte förrän i höst någon gång.

Jag hade bilen stående på parkeringen vid Torget, så när jag var tillbaka i Klintehamn gick jag till Konsum och tisdaghandlade. Ännu saknas det varor på hyllorna och det fanns fortfarande varken diskmedelssalt eller det handdiskmedel jag vill ha.

När jag kom hem var jag ute och vattnade tomatplantorna och fick se att jättevallmon börjar slå ut, men de ser lite slokande ut, så jag får dra upp slangen i kväll.

Igår var det dags för en Selfie igen, men jag hade ju annat för mig, så den kommer i dag i stället. Nu vill Klimakteriehäxan veta något om våra sovvanor.

1. Pyjamas, nattlinne eller naken? Alltid nattlinne, men de ska vara silkiga, så att det är lätt att sno runt i sängen. Absolut inte trikå eller bomull!

2. Lämplig temperatur i sovrummet för att du ska sova gott? Det ska vara så svalt/kallt att man kan ha täcke över sig.

3. Hur mörkt ska du ha det? Fäller persinnerna och har en tjock gardin som också täcker fönstren, så mörkt med andra ord.

4. Hur många kuddar har du i din säng? Två stycken, men de ligger bredvid varandra. Under huvudet ska det bara vara en.

5. Hur många timmar sover du per natt, ungefär? Mellan sex och åtta.

6. Sover du i ett sträck eller vaknar du och somnar sedan om? Jag vaknar ett par, tre gånger varje natt och längtar tillbaka till den tid då man sov hela natten och inte vaknade förrän väckarklockan ringde, men den tiden är förbi.

7. Drömmer du? Jag drömmer ofta och många gånger lever jag mig in i drömmen, så att jag har den kvar i minnet länge. Mamma sa alltid att hon hade ett ”rikt drömliv” och det har jag nog ärvt efter henne.

Trevlig fortsättning på tisdagen!