Fredagsutflykt

I dag blev det en riktigt trevlig fredag, för då kom Ann-Marie och två av hennes goda vänner ut till Klintehamn på en tur i det vackra vårvädret. De kom och hämtade upp mig strax före tolv och sedan var vi på Hamnkaféet och åt lunch och efter det körde vi ner till Mulde bodar, där vi tog en promenad längs stranden.

Vädret var helt underbart och näktergalen och andra småfåglar höll konsert för oss, men det var lite surt i marken ännu, så vi kom inte riktigt lika långt som vi tänkt.

Ann-Marie hade kaffekorg med sig och vi satte oss nere vid Muldestranden på ett par stenar och och fikade. Så mysigt! Tack Gert-Inge, Ann-Marie och lilla Alva o Sören!

Trevlig fredagskväll!

Fem frågor om vädret o Fitbit

Här är det en helt strålande vacker fredagsmorgon, även om det blåser lite och den här fredagen vill elisamatilda veta lite vad vi tycker om vårsommarvädret:

  1. Vad har du gjort ute i solen den här veckan? Ansat i täppan, promenerat och vilat middag i solstolen.
  2. Vad njuter du mest av i vårsommarvädret? Solen, värmen och ett ljummet stilla vårregn.
  3. Vad är din favoritsyssla utomhus den här tiden? Att sitta ute i skuggan och läsa.
  4. Vad ser du mest fram emot att sommaren är på väg? Värmen och solen!
  5. Hur ser din helg ut? Det är Pingst, men den märker man inte mycket av numera. Det blir en lugn helg för min del.

Jag skulle ju sätta mig ute och läsa igår eftermiddag, men det blåste faktiskt så mycket så jag gick in igen och satte på tv:n i stället. Nu har The Bay kommit med en ny säsong, så det blev ett par avsnitt av den och sedan tog jag mig ännu en promenad ner på samhället.

Det blev lite pillande med mobilen senare på kvällen, för att ha något att göra i reklampauserna och då fick jag se att jag varit ute och kört mountain bike två gånger under dagen?! Fitbit klarar helt enkelt inte av att registrera vad jag håller på med när armarna inte rör sig. Klipper jag gräs tyder den det som cykling, det har jag upptäckt förut och gårdagens rollatorpromenader tolkade den som att jag varit ute och cyklat mountain bike?

Jag har haft min Fitbit i snart 4 år, för jag fick den i 80-årspresent av barnbarnen och den har suttit på armen i stort sett dygnet runt sedan dess. Och även om den inte kan reda ut vad som händer när jag klipper gräs eller går på rollatorpromenader gillar jag den.

Trevlig fredag!