Nu är det klippt…

…och då menar jag inte håret, även om det är klippt det också, utan gräsmattorna, för det blev solsken igår och vårkänslorna bröt ut på allvar, så jag gick och hämtade gräsklipparen och klippte för första gången i år.

Och jag fick fart på grannarna också, för när jag var färdig fick jag lämna klipparen vidare till nästa som var sugen på en premiärklippning
Nu når solen in i kökshörnan, så nu går det att sitta och dricka eftermiddagskaffe där

Sedan fortsatte jag att rusta ute ett tag och tog fram trädgårdsmöblerna till kökshörnan och solstolen till terrassen. Det behöver städas i uteförrådet, men nu tyckte ryggen att det räckte, så jag fällde ut solstolen och la mig i den och kopplade av en stund och njöt av den goda solvärmen.

Nu är det lördag morgon solen har inte riktigt bestämt sig, för den kommer och går, men jag hoppas att jag ska kunna ta en promenad fram på dagen i alla fall.

Trevlig lördag!