Onsdagslista 2023-10-18

Inspirerad av Kraka.

När gick jag upp?

Det var långsovning i dag, för jag gick inte upp förrän 7:45

Samtalsämne/tankar vid frukosten?

Som vanligt på onsdagarna rörde sig tankarna mest kring dagens Sudoku och Lyckokvadraten i GA, men radion stod på, så jag följde nyhetsrapporteringen också. Fast jag egentligen inte ville – krig, skjutningar, våld och eländes elände. Det känns tungt nu!

Vad serverades?

Morgonpiller och ett glas vatten, ett glas apelsinjuice och en mugg kaffe med en skiva frukostknäcke till. Same precidier every morning!

Vad gjorde jag sedan?

  • Var ute och tömde regnmätarna och rapporterade nattens nederbörd 2mm till Regnkollen Gotland
  • Gick i badrummet för tvätt och tandborstning
  • Klädde mig
  • Vattnade krukväxterna
  • Bäddade och bytte sänglinne
  • Startade tvättmaskinen
  • Fortsatte med sudokut som trasslat till sig
  • Åkte till Konsum och handlade och för att hämtade ut ett paket
  • Satte in en fiskgratäng i ugnen när jag kom hem
  • Tog vara på handeln och öppnade paketet
  • Åt lunch
  • Fyllde på salt i diskmaskinen och startade den
  • Hängde tvätt
  • Åkte till kyrkogården
  • Körde till Eksta för ett fotouppdrag
  • Var på Preem och tankade bilen
  • Kom hem och började på den här listan
  • Drack eftermiddagskaffe
  • Tog på skämskoftan och såg ett par avsnitt av Hearth Guy
  • Var och kollade med en granne inför morgondagens SPF-möte
  • Bloggvandring
  • Tog mig en macka och ett glas lättöl
  • Kvällen framför tv:n

Köpte jag något?

  • Veckohandel på Konsum
  • Bensin på Preem

Struntade jag i något som jag hade tänkt göra?

Nej, faktiskt inte

Middag?

Jag skippar numera kvällens middagar

En bra sak som hände under dagen?

Inget speciellt, bara en lugn, vanlig onsdag

Vad tänker jag när jag läser mina svar?

Jag hann med en hel del och det blev en dag som sved i plånboken

Den som känner för det får gärna kopiera frågorna och svara på dem. Det är bra att titta tillbaka och reflektera lite vad det blev av dagen.

15 reaktioner till “Onsdagslista 2023-10-18

  1. Du hade verkligen en effektiv dag! Jag börjar undra om jag egentligen gjort något alls?

  2. En fundering
    Varför äter du inte middag?
    Men du har hunnit mycket under dagen
    När jag läser Preem
    Min sista 14 arbetsår då jobbade jag på Preem

    1. Jag äter huvudmålet mitt på dagen och dricker eftermiddagskaffe, sen räcker det mer än väl med en macka på kvällen. Kram

  3. Det låter som en vanlig effektiv dag hos dig! Men jag blev nyfiken: Fotouppdrag???
    Jag gör tvärtom som du gör, jag äter ingen lunch (jo, ett ett äpple eller annan frukt), men middag vid 19-tiden.
    Veckohandel svider verkligen i plånboken nu för tiden, det är inte klokt så dyrt det har blivit!
    Ha det gott, kram!

    1. Det måste vara tufft att ha en stor familj. Jag tycker att jag är sparsam, men det är hemskt så dyr den där veckohandeln blivit.
      Resultatet av fotouppdraget visar sig kanske på söndag. Kram

  4. Oj … du är verkligen effektiv och hann med mycket! Fotouppdrag låter spännande!
    Hearth Guy, visst är det den australiska läkarserien? Jag gillade den då när den gick – varför skämskofta?
    Ha en fin torsdag!
    Kram

    1. Det känns lite larvigt att sitta använda tiden till en sån där romantisk serie, men å andra sidan, varför inte? Kram

  5. Oj vad mycket du hann med! Jag log när jag läste om skämskoftan, en sån hade jag också tidigare, men så ramlade jag från en stege en gång och fick åka i ambulans med koftan på, och det var verkligen så jag skämdes över den. Sen låg den mest undanstoppad tills jag slängde den.
    Ha en fin fortsättning på dagen,
    kram

Kommentarer är stängda.