Ny läkare, nya idéer

I dag har jag varit på Hemse vårdcentral för en årskontroll och träffade en ny läkare, som inte var helt överens med de föregående om att det är polynueropati som gör att jag får ont när jag går. Hon tror snarare att det är åderförkalkning i benens kärl, så kallad fönstertittarsjuka och det är något jag varit inne på själv när jag suttit här och googlat. Det är väl inte så mycket muntrare att lida av det, men nu ska det göras nya undersökningar, så får vi se vad hon kommer fram till och en rad nya blodprover fick jag lämna i dag. Hon var i alla fall väldigt trevlig och förtroendeingivande.

Det var ganska soligt och fint väder i morse när jag åkte, men det har mulnat till mer och mer och nu hänger regnet i luften.

Väderläget i dag 13:30

Fronterna närmar sig från två håll. Det ska bli spännande att se vad det blir av det den här gången.

Igår kväll fick vi 5 mm, så dem har jag varit ute och tömt ur regnmätarna, så att jag kan ha koll på hur mycket det blir i dag. Det verkar i alla fall inte som om man behöver tänka på att vattna rabatterna.

När jag kom tillbaka till Klintehamn var det lunchdags, så jag svängde in till Konsum och köpte mig några grillade kycklingben och lite potatissallad. Nu har jag suttit här vid datorn ett tag och får lite dåligt samvete för att jag inte gick ut på en lunchpromenad i stället, men ett referat från vår höstupptakt skulle lämnas in till helagotland.se och så kände jag mig lat.

Trevlig onsdag!