Höstupptakten….

…på Snäckan igår, blev en riktigt trevlig eftermiddag och det kändes inte alls som höst, utan snarare sommar och det kanske var den sista sommardagen för i år, för i dag är det mulet och disigt och det lär ska kunna bli regn både i dag, i natt och i morgon. Vi får väl se hur det blir med det?

Igår var det i alla fall jätteskönt och Snäckans fina parasoller kom till användning
Det var ju lunchdags, så vi började med att grilla korv

Sen var väl egentligen tanken att vi skulle ha spelat kubb eller minigolf, men vi satt och mådde så gott i solskenet och njöt av samvaron, så vi blev sittande runt borden. En lottring gick runt och så småningom fick vi kaffe med goda kakor och efter det blev det lottdragning och när den var klar blev vi sittande ett bra tag till, innan vi började bryta upp.

Vid lottdragningen vann jag ingenting, trots att jag köpt fyra lotter, men jag kom ändå hem med en vinst. Av en vänlig själ fick jag en burk björnbär, så i dag ska jag koka sylt.
När jag kom hem passade jag på att klippa mina gräsplättar, för gräset hade torkat rätt bra under dagen.

Sen var det skönt att sätta sig framför tv:n och koppla av ett tag och fram på kvällen stekte jag en bit lax, som jag åt med en avokado till. Man kan ju inte leva på två grillkorvar och några kakor!

Trevlig tisdag!