Fem en fredag v26: Ljudligt

Elisamatildas fem fredagsfrågor kan man väl svara på trots semestertider….

1.Vilka ljud gillar du att somna till? Tystnaden
2.Vad brukar låta i ditt hem? P4 Gotland
3. Vad tycker du om din egen röst? Jag upplever den som helt ok
4.Vad är mest oljud för dig? Storbandsjazz
5.Vilket ljud är sommar för dig? Fägelkvitter.

Den lilla fläkten är framplockad och står och blåser svalkande på mig

28 reaktioner till “Fem en fredag v26: Ljudligt

  1. Vilken söt liten fläkt är den effektiv? Vi har två portabla ACs som fungerar riktigt bra tycker vi, men de använder vi bara i två av våra många rum, just för att de behöver ett utblås. Ha en fin helg!

    1. Det är så få dagar om året som man har behov av fläkt. De här är inte speciellt effektiva, men bättre än ingenting. Ha en fin helg själv Karoleen!

  2. Själv ogillar jag när någon vässar en kniv. Tycker det är ett väldigt obehagligt ljud. Sedan kan jag inte säga att storbandsjazz är något för mig heller…

    Önskar en fin fredag!

    Kram

  3. En fläkt eller två är ju en nödvändighet nästan om man inte har AC, skönt att ha.

    Tystnaden är sällsynt tycks det, man får kämpa för att få det ibland.

    Ha en skön fredag. 🙂

    1. Här är det väldigt tyst och lugnt, men min tinnitus stör mig och jag saknar den tystnad jag upplevde förr.
      Ha en fin helg!
      /Ingrid

  4. Hej Ingrid.

    Nu är det gott att vara svensk! Jag älskar värme. En gång i min ungdom höll jag på att frysa ihjäl. Därför är jag olustigt inställd till kyla. Kanske att jag hoppar WordPress till Bloggers fördel. Så här ser min blogg ut på Blogger – https://jansvardag.blogspot.com. Dessutom är den gratis hittills. Jag önskar dig en skön helg.

    1. Jaså, du trivs inte med wp. Jag har också haft ett par olika bloggar på blogspot.com, men föredrar nog trots allt wp. Ha en fin helg du också

      1. jag har under längre tid haft jansjoberg.se hos N.NU. Jag är nog på väg dit igen med byalivet.se. Den kostar inte mycket vilket Wp gör. N.NU är lätt att handskas med och har många fördelar gentemot Wp. Vi får se. Ha de.

  5. Kan hålla med dig om de flesta svaren, men jag älskar storbandsjazz!
    Just nu skulle jag behöva en sådan där liten behändig fläkt – här är varmt! Sommaren är inte min favoritårstid, gillar vår och höst bättre, då är det lagom varmt, tycker jag!
    Ha en skön fredagskväll, kram, Monica

    1. Det var jättevarmt i morse och förmiddags, men nu är det mer normala temperaturer igen. Värmen blev kortvarig den här gången. Kram

  6. Jazz är inte min favorit men flygplan som dundrar, mc och bilar med högt motorljud är flera gånger värre i mina öron. Fågelkvitter så klart och barn som leker är fina sommarljud.

    Ha en fin lördag, kram

    1. Barn som leker är fina sommarljud, om de inte skriker allt för mycket. Det har hänt att jag har stängt av hörapparaterna när våra förskolebarn varit ute och vrålat för hemskt…
      Kram

  7. Du verkar ha trevliga dagar.

    Förstår att det är fullt upp med Almedalsveckan, men nu är det slut.

    Gillar din inlägg om sommarpratarna. Dags för mig att lyssna på några idag. Du inspirerar.

    Ha det skönt!

  8. Storbandsjazz – oljud?
    Det finns jazz jag inte tycker om, det är en del modern jazz där de improviserar. Men storbandsjazz – Glenn Miller, Count Basie, Tommy Dorsey med flera från 40-50-talet tycker jag är vacker musik.

    Ha en fortsatt skön helg!

Lämna en kommentar