Semestertider

Nu är det fullt med turister på ön. Almedalsveckan är igång och båtar och flyg går fulla till och från Visby, så jag tänker också ta mig några semesterdagar nu när jag har så kärt besök. Det beror inte alls på att jag inte har tid att sitta vid datorn, för jag har hur gott om tid som helst, utan snarare på att jag har svårt att samla ihop mig.

Några dagliga rader lär det väl bli ändå, så att alla vet att jag lever, men inte mycket mer. Sen får det bli en samlad semesterrapport när jag är ensam igen.

Gårdagens Sommar i P1 blev det inte mycket av för min del, men jag lyssnade en stund i alla fall på onsdagens värd, Joakim Paasikivi, och han lät trevlig och spelade någon typ av afrikansk musik, den stunden jag var med i alla fall. Det känns dock inte som om det finns någon större anledning att lyssna på honom i efterhand och dagens influencer avstår jag nog också från.

Igår höll jag på med matlagning (en lasagne) på förmiddagen och när Kerstin och Hassine så småningom anlände åt vi och sedan satt vi ute i skuggan och pratade och njöt av sommaren.

Vi har varma och sköna dagar nu och i dag vid nio-tiden är det redan 24º i skuggan på framsidan och jag har varit ute med vattenkannan några vändor.

Trevlig torsdag!

20 reaktioner till “Semestertider

  1. Kan tänka mig att det kommer mycket turister till er nu och vi upplever samma sak här. Toppen brukar dock bli under hästtävlingarna men de startar först om en vecka.

    Klart att du ska unna dig lite ledighet också och umgås med din syster och svåger.

    Önskar en fin torsdag nu!

    Kram

  2. FÖR varma dagar enligt mig. 30 grader i skuggan är alldeles för varmt.

    Ha det så trevligt med dina gäster! Hälsa till Kerstin och Hassine från oss.

    Kram/Kicki

  3. Underbara dagar! Jag älskar när det är varmt!! Tyvärr kan jag inte bada (beroende på op.såret som gått upp) varken i poolen eller havet som jag också älskar…
    KRAM och ha det så trevligt!
    Susie

  4. Ibland kan man undra om övriga landet är öde, så mycket turister och sommargäster som är på plats.

    Så gott med lasagne, mums! Fint att sitta ute och bara vara samt avhandla saker och ting som hänt sen sist.

    Ha en härlig semester med syster och svåger, Kram

  5. Hoppas du får fina dagar nu! Men jag förstår att det känns märkligt med invasionen av folk, i sht Almedalsveckan. Jag tipsar om att man kan ju läsa Paasikivis text också. Och här har jag tagit fram våra fläktar även om det kanske inte varar så länge till.

Lämna en kommentar