Vi hade tur…..

….med vädret igår, för det blev en helt perfekt midsommarafton med varmt och skönt väder, så det kan inte ha varit bättre. Miljön var helt underbar, för vad kan vara bättre än en sommarstuga på en vacker tomt (det är Matildas farmors stuga) och menyn var precis som den ska vara den här dagen: matjesill med gräddfil och gräslök, ägghalvor och färskpotatis och så kaffe med jordgubbar och glass som dessert.

Solen sken och det blåste inte ens in på den skyddade tomten och på gräsmattan stod midsommarstången.
Albas första midsommarafton, nu är hon nästan 5 månader

När jag kom hem fram mot kvällen var det fortfarande soligt och varmt, så jag klädde om till shorts och linne och gick ut och satte mig på framsidan och löste korsord en stund, tills det blev för varmt, då gick jag in och såg några avsnitt av mina vardagsserier. Någon mat behövde jag inte tänka på, för jag var ännu mätt.

I dag är det midsommardagen och det ser ut att bli en innedag, i alla fall för den som inte gillar regn och rusk.

Det är mulet och blåsigt och det har stänkt med regn nu på förmiddagen och enligt SMHI ska det hålla på så. Det är bara att ta det som det kommer och för min del är det ganska välkommet med lite regn, men det är ju lite tråkigt för alla de som vill fortsätta fira den här helgen utomhus.

Trevlig midsommardag!